Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών της μέχρι τις 06.00 π.μ. της Κυριακής αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) στη σημερινή συνεδρίασή της. Ανεβαίνουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης συνδικαλιστών-ακτοπλόων. Εμφανή τα πρώτα σοβαρά προβλήματα από τη συνέχιση της απεργίας.
Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών της μέχρι τις 06.00 π.μ. της Κυριακής αποφάσισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) στη σημερινή συνεδρίασή της.
Σημειώνεται ότι η απεργία των ναυτικών ξεκίνησε την περασμένη Τρίτη και επρόκειτο να λήξει στις 6 το πρωί της Παρασκευής.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, στη συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζητήθηκε από συνδικαλιστές η εξαίρεση της BLUE STAR FERRIES της ΑΤΤΙΚΑ GROUP απο την απεργία, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει δεχθεί να χορηγήσει αύξηση 2% στα πληρώματα της, αλλά το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό.
Η απεργία αφορά τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και συγκεκριμένα τα ακτοπλοϊκά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μεσογειακά φορτηγά και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση της ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι με εξαίρεση των τριών εργοδοτικών οργανώσεων, που έχουν ήδη υπογράψει, δηλαδή την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των οργανώσεων εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.
Ανεβαίνουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης συνδικαλιστών-ακτοπλόων
«Η σημερινή απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας για ακόμη 48 ώρες αποδεικνύει ότι η εμμονή της ΠΝΟ να μη δέχεται την πρότασή μας για συζήτηση των προβλημάτων που θα βγάλουν αμφοτέρους από την κρίση είναι επικίνδυνη», τονίζει από την πλευρά της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Ο πρόεδρος της ΕΕΝ σχολίασε και την ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΑ GROUP στην οποία αναφερόταν ότι «η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών», με τον κ. Βεντούρη να τονίζει χαρακτηριστικά πως «ο κ. Βγενόπουλος προτείνει γαλαντόμο οικονομική πολιτική με ξένα λεφτά».
«Είναι γνωστό», επισημαίνεται, «ότι η τακτική του "διαίρει και βασίλευε" είναι μια επιτυχημένη συνταγή από παλαιοτάτων ετών, η υιοθέτησή της όμως από χρηματιστηριακές εταιρείες πλοιοκτησίας δικαίως θεωρείται στο επιχειρηματικό τοπίο ως ενέργεια dumping».
Σχολιάζοντας εξάλλου σχετική ανακοίνωση του ΚΚΕ, ο κ. Βεντούρης παρατηρεί πως «η ΕΕΝ δεν είναι πολιτική και δεν πρέπει ούτε μπορεί να εμπλακεί σε πολιτική αντιπαράθεση αλλά και δεν μπορεί να ανεχθεί συκοφαντίες».
«Ταξικό μίσος, απειλές, ψέμα και τρομοκρατία είναι η απάντηση των εφοπλιστών στο δίκαιο αγώνα των ναυτεργατών για εργασία και αξιοπρεπείς μισθούς. Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας Απ. Βεντούρης, έχοντας τις πλάτες της κυβέρνησης, των ΜΜΕ που ανήκουν σε εφοπλιστές και μεγαλοεπιχειρηματίες, προκαλεί με τις συκοφαντίες που εκτοξεύει κατά της απεργίας των ναυτεργατών και του ΠΑΜΕ», υποστήριζε στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.
Προβλήματα από την απεργία
«Όσο περνάει ο καιρός τα προβλήματα εντείνονται» δηλώνει από το Λασίθι ο πρόεδρος των αγροτικών συλλόγων του νομού Στάθης Κορνάρος. «Ήδη τις αγορές του εξωτερικού πλέον δεν μπορούμε να τις τροφοδοτήσουμε και πληρώνουμε ποινικές ρήτρες για τα συμβόλαια παράδοσης τα οποία έχουμε κλείσει», τονίζει ο κ.Κορνάρος προσθέτοντας ότι το κενό που δημιουργείται στις αγορές του εξωτερικού το καλύπτουν πλέον οι ανταγωνιστές μας. «Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην εσωτερική αγορά αυτή τη στιγμή, προσθέτει ο κ.Κορνάρος και τονίζει ότι «εκεί που οι τιμές ήταν μέσο όρο σε όλα τα ευπαθή προϊόντα στα 70 λεπτά με 1 ευρώ, οι τιμές των προϊόντων σήμερα είναι 10 λεπτά και απούλητα.»
Οι εκπρόσωποι των αγροτικών συλλόγων στην Ιεράπετρα θα συνεδρίαζαν προκειμένου να δουν πως διαμορφώνεται η κατάσταση μετά την απόφαση της ΠΝΟ για συνέχιση της απεργίας των ναυτικών.
Στα Χανιά ιδιαίτερα προβλήματα υπάρχουν με τους παραγωγούς των κηπευτικών της Κουντούρας και του Ελαφονησίου καθώς αυτή την περίοδο η παραγωγή φτάνει στο 80%.Πολλοί από αυτούς έχουν συμβόλαια με αγορές της Αθήνας και του εξωτερικού και τα προϊόντα μένουν στα αζήτητα,δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά είναι ευπαθή και κινδυνεύουν οι παραγωγοί να χάσουν τα συμβόλαια.