«Σημαντικό βήμα» στην πορεία της διασύνδεσης των δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, χαρακτήρισε ο Βούλγαρος υπουργός Τράιτσο Τράικοφ, την υπογραφή συμφωνίας για την ίδρυση της εταιρίας, η οποία θα αναλάβει το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του νέου αγωγού, που θα συνδέσει τα δίκτυο διανομής φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας με τον αγωγό TGI (Τουρκία - Ελλάδα - Ιταλία).
«Σημαντικό βήμα» στην πορεία της διασύνδεσης των δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, χαρακτήρισε ο Βούλγαρος υπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού, Τράιτσο Τράικοφ, την υπογραφή της συμφωνίας των μετόχων για την ίδρυση της εταιρίας, η οποία θα αναλάβει το σχεδιασμό, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του νέου αγωγού, που θα συνδέσει τα δίκτυο διανομής φυσικού αερίου της γειτονικής χώρας με τον αγωγό TGI (Τουρκία - Ελλάδα - Ιταλία).
Την ιδρυτική συμφωνία για το διασυνδετήριο αγωγό, που θα συνδέει τη βουλγαρική πόλη Στάρα Ζαγόρα με την Κομοτηνή στην Ελλάδα, υπέγραψαν, την Τρίτη στη Σόφια, η διευθύντρια της βουλγαρικής δημόσιας εταιρίας Bulgarian Energy Holding (BEH), Μάια Χρίστοβα και ο εκτελεστικός διευθυντής της μικτής εταιρίας «Ποσειδών» (το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μοιράζονται από 50% η ελληνική Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου και Αερίου (ΔΕΠΑ) και η ιταλική Edison), Έλιο Ρουτζιέρι.
Ο αγωγός θα έχει μήκος 170 χιλιόμετρα, ενώ το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του διαμορφώνεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 45 εκατ. ευρώ, θα προέλθουν από ευρωπαϊκούς πόρους, σύμφωνα με τον κ. Τράικοφ.
Εξάλλου χθες υπεγράφη μία ακόμα συμφωνία, που αφορά την ανάπτυξη της σύνδεσης των δικτύων φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βουλγαρίας. Η συμφωνία αυτή φέρει τις υπογραφές των διευθυντών της ΒΕΗ, Μάια Χρίστοβα και Ιορντάν Γκεοργκίεφ, του διευθυντή των διεθνών δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ Κώστα Καραγιαννάκου και του αρμόδιου εκπροσώπου της Edison, Ρομπέρτο Πότι. Η συγκεκριμένη συμφωνία, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας, Πάολο Ρομάνι, θα έχει μεγάλη σημασία και για την Ιταλία.
Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον Βούλγαρο υπουργό Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού, ο κ. Ρομάνι υπογράμμισε ότι οι δύο συμφωνίες θα γίνουν αφετηρία για την επιτάχυνση του ρυθμού κατασκευής των έργων του νέου αγωγού, «ώστε να εξαλειφθεί κάθε - ενδεχόμενος - κίνδυνος να χαθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το έργο».
Την ελληνική πλευρά εκπροσώπησε -στη συνέντευξη- η πρεσβευτής της Ελλάδας στη Σόφια, Δανάη-Μαγδαληνή Κουμανάκου, η οποία χαρακτήρισε «γεγονός εξαιρετικής σημασίας», την ίδρυση της μικτής εταιρίας που θα κατασκευάσει τον αγωγό διασύνδεσης Ελλάδας - Βουλγαρίας.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ο συγκεκριμένος αγωγός «θα συμβάλει ουσιαστικά στην ασφάλεια της τροφοδοσίας των δύο χωρών μας με ενεργειακούς πόρους, όπως, εξάλλου και στην ασφάλεια της τροφοδοσίας ολόκληρης της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Η πρεσβευτής της Ελλάδας στη Σόφια επισήμανε ακόμη ότι για την ελληνική κυβέρνηση παραμένει προτεραιότητα ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. «Ο αγωγός αυτός παραμένει προτεραιότητα ανάμεσα στα άλλα ενεργειακά σχέδια, λόγω της συμβολής του στη μείωση των κινδύνων για το θαλάσσιο περιβάλλον, εξαιτίας του ναυτιλιακού ``συνωστισμού``, που επικρατεί στις μέρες μας στα Στενά του Βοσπόρου», σημείωσε.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της ΔΕΠΑ κ. Καραγιαννάκος, χαρακτήρισε το έργο ως «μεγάλης σημασίας για τη ΔΕΠΑ», διότι, όπως είπε, «δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρίας στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ