Τις πρώτες εμπορικές πτήσεις που θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα θα πραγματοποιήσει από τον Απρίλιο του 2011 η γερμανική Lufthansa, κατόπιν συμφωνίας με τη Neste Oil και με τη στήριξη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Τις πρώτες εμπορικές πτήσεις που θα χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα θα πραγματοποιήσει από τον Απρίλιο του 2011 η γερμανική Lufthansa, κατόπιν συμφωνίας με τη Neste Oil και με τη στήριξη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
Το καύσιμο NExBTL του φινλανδικού πετρελαϊκού ομίλου που παράγεται από φυτικό λάδι και ζωικό λίπος μεταξύ άλλων, θα χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά για έξι μήνες σε αεροσκάφη Α321 που πραγματοποιούν πτήσεις μεταξύ Φρανκφούρτης και Αμβούργου. Τα αεροσκάφη αυτά θα καίνε ένα μείγμα συμβατικών καυσίμων και NExBTL στον ένα κινητήρα και μόνο συμβατικά καύσιμα στο δεύτερο, καθώς η Lufthansa θέλει αρχικά να διαπιστώσει κατά πόσο η χρήση βιοκαυσίμων θα έχει επιπτώσεις στη συντήρηση των κινητήρων.
Επικαλούμενος τις εκτιμήσεις της Neste, ο όμιλος λέει πως ευελπιστεί να μειώσει κατά 1.500 τόνους την παραγωγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθ' όλη τη διάρκεια των δοκιμών. «Η Lufthansa και η Neste Oil αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο στον κλάδο κατά τη μετάβασή του σε μια πιο "πράσινη" αεροπλοΐα», δήλωσε ο αρμόδιος αντιπρόεδρος του γερμανικού αερομεταφορέα Γιόαχιμ Μπούζε. «Τα ανανεώσιμα καύσιμα θα έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα και μείωση των εκπομπών ρυπαντικών ουσιών».
Τέσσερις φορές ακριβότερο από την κηροζίνη
Η Lufthansa θα δαπανήσει 6,6 εκατομμύρια ευρώ για τις δοκιμαστικές πτήσεις με βιοκαύσιμα, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της θα στοιχίσουν τρεις με τέσσερις φορές περισσότερο από την κηροζίνη.
Δεν είναι πάντως ο μοναδικός αερομεταφορέας που διερευνά τη χρήση βιοκαυσίμων. Πολλοί όμιλοι αναζητούν τρόπους μείωσης της παραγωγής εκπομπών, καθώς από το 2012, οι πτήσεις από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς θα υπόκεινται στο ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Ρύπων.
Η British Airways κατασκευάζει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής βιοκαυσίμων από περιττώματα. Προσβλέπει στην παραγωγή 60 εκατομμυρίων λίτρων το χρόνο από το 2014, ποσότητα που κατά τις εκτιμήσεις της θα μπορούσε να καλύψει όλες της τις πτήσεις από το αεροδρόμιο Σίτι του Λονδίνου. Η Air Japan και η Air New Zealand έχουν ήδη πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις με βιοκαύσιμα, όμως η Lufthansa είναι η πρώτη που θα το κάνει συστηματικά, με απώτερο στόχο να καλύπτει με αυτά το 5-10% της κατανάλωσής της έως το 2020.