Οι δεινές επιπτώσεις της διεθνούς ύφεσης θαμπώνουν το Παρίσι, τη γενέτειρα λαμπερού κόσμου της μόδας.Παραδόξως, όμως, στη Γαλλία παρατηρείται μια υποβόσκουσα ικανοποίηση καθώς φαίνεται ότι η εποχή του αλαζονικού τρόπου ζωής έχει φτάσει στο τέλος της.
Οι δεινές επιπτώσεις της διεθνούς ύφεσης θαμπώνουν το Παρίσι, τη γενέτειρα λαμπερού κόσμου της μόδας.
Παντού ανά την υφήλιο οι εύποροι καταναλωτές έχουν χάσει την όρεξή τους για προϊόντα πολυτελείας οδηγώντας τον κλάδο -που μέχρι πρότινος θεωρείτο ανθεκτικός στην επιβράδυνση- σε βίαιη πτώση.
Η γαλλική εφημερίδα Le Parisien χαρακτήρισε «κεραυνό εν αιθρία» την είδηση ότι ο οίκος Chanel θα προβεί στην απόλυση 200 ατόμων από το εποχιακό προσωπικό της.
Ο τηλεοπτικός σταθμός LCI χαρακτήρισε την κίνηση του κορυφαίου οίκου μόδας ως το σοβαρότερο πλήγμα μετά το 1939, τότε που η Κοκό Σανέλ είχε απολύσει όλο το προσωπικό και είχε κλείσει το κατάστημά της αμέσως μετά το ξέσπασμα του ΒΆ Παγκοσμίου Πολέμου.
Παραδόξως, όμως, στη Γαλλία παρατηρείται μια υποβόσκουσα ικανοποίηση καθώς φαίνεται ότι η εποχή του αλαζονικού τρόπου ζωής έχει φτάσει στο τέλος της και ήρθε πια η στιγμή να μεσουρανήσει ο «αδιαμφισβήτητος γαλλικός τρόπος ζωής».
«Μόνο στη Γαλλία θα μπορούσε η επικροτηθεί η ύφεση επειδή επιφέρει κλυδωνισμούς στο σύστημα αξιών», σχολιάζει βρετανική εφημερίδα.
Σε πρόσφατο τεύχος του Le Figaro Magazine περιλαμβάνεται 12σελίδος οδηγός ο οποίος δίνει συμβουλές για έναν πιο «προσγειωμένο» τρόπο ζωής το 2009 και προβλέπει ότι ο κόσμος θα δουλεύει λιγότερο και έχει την οικογένεια ως πρώτη προτεραιότητα. Ένας Γάλλος ειδικός επί των τάσεων έδωσε στις αλλαγές αυτές τον βαρυσήμαντο χαρακτηρισμό της «επανάστασης των αξιών», αναφέρει η Herald Tribune.
«Όλη αυτή η κρίση μπορεί να παρομοιαστεί με μια γιγάντια επιχείρηση “γενικής καθαριότητας” —τόσο ηθική όσο και πρακτική», δήλωσε σε δήλωσή του ο Καρλ Λάγκερφελντ.
«Δεν υπάρχει δημιουργική εξέλιξη χωρίς δραματικές στιγμές όπως είναι αυτή που ζούμε. Τέρμα τα λούσα. Το κόκκινο χαλί με τα στρας ανήκει στο παρελθόν. Θα την χαρακτήριζα η «νέα εποχή της σεμνότητας», καταλήγει ο κορυφαίος σχεδιαστής του οίκου Chanel.