Αιτιολογημένη γνώμη απηύθυνε η Κομισιόν στην Ελλάδα για μη τήρηση των ευρωπαϊκών κανόνων σχετικά με την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων του κλάδου των οδικών μεταφορών. Διαδικασία προσφυγής και σχετικά με την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τις διαδικασίες προσφυγής κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη τήρηση του κοινοτικού Δικαίου στους τομείς των οδικών μεταφορών και της παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών αποφάσισε να κινήσει η Κομισιόν.
Σε ό,τι αφορά τις οδικές μεταφορές απηύθυνε στη χώρα μας αιτιολογημένη γνώμη, επειδή δεν τηρεί τους ευρωπαϊκούς κανόνες σχετικά με την ελευθερία εγκατάστασης των επιχειρήσεων του κλάδου. Η ενέργεια αυτή είναι το τελευταίο βήμα πριν από την επίσημη προσφυγή στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Ειδικότερα η Επιτροπή αναφέρει ότι η Ελλάδα δεν τηρεί τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), δεδομένου ότι «περιορίζει την ταξινόμηση των οχημάτων δημόσιας χρήσης και των βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης» και επιβάλλει πάγια τιμολόγια μεταφορικών υπηρεσιών.
Η Επιτροπή, όπως σημειώνει στη σχετική ανακοίνωσή της, «διαπίστωσε ότι απορρίπτεται η πρόσβαση νεοεισερχομένων στις δραστηριότητες των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα, χωρίς να εξετάζεται η κατάσταση και η οικονομική επιφάνεια της κάθε αιτούσας επιχείρησης».
Επιπλέον, η Επιτροπή θεωρεί ότι η υποχρέωση επιβολής πάγιων κομίστρων, αφενός αποτρέπει την πρόσβαση αλλοδαπών επιχειρήσεων στους κλάδους των οδικών μεταφορών και της εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, παρεμποδίζει την περαιτέρω ανάπτυξη των ήδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων
Σε ό,τι αφορά τις ταχυδρομικές υπηρεσίες η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει στην Ελλάδα αιτιολογημένη γνώμη σχετικά με τη συνεχιζόμενη εφαρμογή μιας υπουργικής απόφασης που εκδόθηκε το 2005 και αφορά τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας φορτηγών που χρησιμοποιούνται στον ταχυδρομικό τομέα.
Κατά την άποψη της Επιτροπής, αυτό αντίκειται προς τις διατάξεις της κοινοτικής οδηγίας για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Και αυτό διότι όπως σημειώνει η Επιτροπή η εν λόγω υπουργική απόφαση επιβάλλει περιορισμούς και διοικητικά βάρη στις επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ταχυμεταφορών στην Ελλάδα και συνιστά εμπόδιο εισόδου στην αγορά για τους παρόχους υπηρεσιών που επιθυμούν να να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ