Ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της Ολυμπιακής αφήνει η κυβέρνηση, αφού η συμμετοχή των επενδυτών, που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αποδείχθηκαν κατώτερες του αναμενομένου.
Ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της Ολυμπιακής αφήνει η κυβέρνηση, αφού η συμμετοχή των επενδυτών, που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αποδείχθηκαν κατώτερες του αναμενομένου.
Οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης εξετάζουν πλέον και εναλλακτικό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο θα ξεκινήσουν απευθείας διαπραγματεύσεις τόσο με τους υποψηφίους όσο και με τυχόν άλλους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να αυξηθεί το προσφερόμενο τίμημα και να μη κριθεί άγονος και ο έκτος κατά σειράν διαγωνισμός, οδηγώντας την εταιρεία σε «εκκαθάριση».
Η διυπουργική
Στη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων αύριο, Τετάρτη, παρέπεμψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ευάγγελος Αντώναρος, απαντώντας σε ερωτήσεις για τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής.
«Σαφής εικόνα δεν μπορεί να υπάρχει μέχρι την Τετάρτη, οπότε θα συνεδριάσει η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων. Τότε θα έχουμε περισσότερα στοιχεία», δήλωσε ο κ. Αντώναρος, ενώ, σε ερώτηση αν ενδέχεται να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός στην περίπτωση που είναι χαμηλό το ύψος των προσφορών, σημείωσε πως ανεξάρτητοι αποτιμητές έχουν κάνει σχετική αποτίμηση.
«Δεν γνωρίζω το ύψος της αποτίμησης. Αυτό που ενδιαφέρει είναι να γίνει υγιής, σωστή αποκρατικοποίηση», συμπλήρωσε.
Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και θα εξεταστούν όλα τα στοιχεία, όταν ανοιχτούν οι φάκελοι των υποψήφιων επενδυτών από νομικούς και οικονομικούς συμβούλους της ελληνικής κυβέρνησης και από τον επίτροπο παρακολούθησης που έχει οριστεί σε συνεννόηση με την Κομισιόν και έτσι εξασφαλίζεται μεγαλύτερος βαθμός διαφάνειας, πρόσθεσε ο κ. Αντώναρος.
Οι υποψήφιοι
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, για την εταιρεία πτητικού έργου φέρονται να έχουν καταθέσει προσφορές δύο σχήματα, για την επίγειας εξυπηρέτησης δεσμευτικές προτάσεις φέρονται να έχουν καταθέσει τέσσερις εταιρίες, ενώ για την Τεχνικής Βάσης φέρεται να έχει καταθέσει δεσμευτική πρόταση ένας μόνο υποψήφιος.
Με βάση τον κατάλογο των υποψηφίων που φέρεται ότι κατέθεσαν προσφορά, μεγαλύτερη αισιοδοξία υπάρχει για την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης, για την οποία είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον σημαντικές επιχειρήσεις του χώρου με τεχνογνωσία και μεγάλη εμπειρία.
Σε ό,τι αφορά την εταιρεία πτητικού έργου, απώλεια θεωρείται η έξοδος από τη διαδικασία της Εtihad Αirways, η οποία θεωρούνταν ένα όνομα που θα μπορούσε να στηρίξει την επόμενη μέρα των Ο.Α.
Οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης της κυβέρνησης, αυτές τις ημέρες, εξετάζουν τόσο το προσφερόμενο τίμημα, το οποίο είναι χαμηλό, όσο και τα επιχειρησιακά σχέδια που έχουν καταθέσει οι ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Τα ποσά
Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι, ενώ οι προσφορές για το πτητικό έργο δεν ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ, μόνο τα αεροσκάφη της εταιρείας αποτιμώνται σε περίπου 120 εκατ. δολάρια, ενώ στην προίκα των Ο.Α. περιλαμβάνονται 10 χρυσοφόρα slots σε αεροδρόμια, με αξία περίπου 30 εκατ. ευρώ, όπως και το διεθνώς αναγνωρίσιμο σήμα και όνομα της εταιρείας.
Πάντως, οι εργαζόμενοι ετοιμάζονται να περάσουν στην αντεπίθεση, με τους πιλότους της Ολυμπιακής να είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν σχέδιο διάσωσης της εταιρείας αμέσως μετά τις επίσημες κυβερνητικές ανακοινώσεις.
Η αντιπολίτευση
Από την πλευρά του, το ΠΑΣΟΚ κάνει λόγο για «τεραστίου μεγέθους εκκολαπτόμενο σκάνδαλο» και δίνει προθεσμία 24ωρών στην κυβέρνηση να δημοσιοποιήσει την ακριβή επίσημη αποτίμηση της εταιρείας και των προς πώληση στοιχείων της, καθώς και σε ποιον συμβολαιογράφο ή άλλη αρχή και σε ποιο χρόνο έχουν κατατεθεί επισήμως τα στοιχεία της αποτίμησης.
Ο Συνασπισμός ζητεί την αναστολή της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α., με το βουλευτή Παν. Λαφαζάνη να καταθέτει ερώτηση στη Βουλή, υποστηρίζοντας ότι ο προϋπολογισμός του 2009 δεν αναγράφει τίποτα για τα κονδύλια αποζημίωσης των εργαζομένων της Ο.Α. προς τον ΟΑΕΔ και το ΙΚΑ με βάση το νόμο 3717/08.
Athens Airways
Ηδη, η μία εκ των δύο εταιρειών που ενδιαφέρονται για το πτητικό έργο η Athens Airways επιβεβαίωσε στο Reuters ότι κατέθεσε προσφορά από κοινού με την αμερικανική εταιρεία charter SkyOne.
Η Athens Airways, η οποία συστάθηκε πρόσφατα, ξεκίνησε δρομολόγια το περασμένο Σάββατο από Αθήνα προς Αλεξανδρούπολη, με ένα αεροσκάφος 49θέσιων, Embraer ERJ-145, που παρέλαβε το Δεκέμβριο, ενώ θα παραλάβει τρία ακόμη το Μάρτιο. Η SkyOne εκτελεί δρομολόγια σε Ευρώπη και Ασία με αεροσκάφη τύπου Boeing και VIP jets. Σύμφωνα με πληροφορίες, η άλλη εταιρεία είναι η Chrysler Aviation, του Ελληνοαμερικάνου Στέλιου Ράπη.