Το σχέδιο δράσης της ΕΕΤΤ για το 2009 στους τομείς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών παρουσίασε σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Καθηγητής Νικήτας Αλεξανδρίδης, ο οποίος χαρακτήρισε το 2009 ως «Έτος Ευρυζωνικής Σύγκλισης Τηλεπικοινωνιών και ΜΜΕ».
Το σχέδιο δράσης της ΕΕΤΤ για το 2009 στους τομείς των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών παρουσίασε σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ Καθηγητής Νικήτας Αλεξανδρίδης, ο οποίος χαρακτήρισε το 2009 ως «Έτος Ευρυζωνικής Σύγκλισης Τηλεπικοινωνιών και ΜΜΕ».
Πριν από την αναλυτική παρουσίαση των δράσεων της ΕΕΤΤ για το τρέχον έτος, ο κ. Αλεξανδρίδης έκανε ένα σύντομο απολογισμό του έργου της Ρυθμιστικής Αρχής για το 2008.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΤΤ είχε ανακηρύξει το 2008 ως έτος «Ποιοτικής Ευρυζωνικότητας» υλοποιώντας σημαντικές δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Στις δράσεις αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
α) η έκδοση του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, με τον οποίο η ΕΕΤΤ αποσκοπεί στη διευθέτηση καίριων ζητημάτων/ προβλημάτων στη σχέση παρόχου-καταναλωτή ,
β) η δημοσιοποίηση των Δεικτών Ποιότητας, οι οποίοι στοχεύουν στην άμεση, εύκολη και γρήγορη πρόσβαση των καταναλωτών στις πληροφορίες που αφορούν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και
γ) η τροποποίηση της Προσφοράς Αναφοράς για την Αδεσμοποίητη Πρόσβαση στον Τοπικό Βρόχο (RUO), η οποία αναμένεται να διευκολύνει περαιτέρω τη συνεγκατάσταση στα Αστικά Κέντρα (Α/Κ) του ΟΤΕ, ώστε να επεκταθεί πιο εύκολα η ευρυζωνικότητα ιδίως στην περιφέρεια.
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της ρυθμιστικής στρατηγικής της ΕΕΤΤ για το 2008, ο κ. Αλεξανδρίδης έδωσε έμφαση στα ακόλουθα:
1) Τη ραγδαία ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας με όχημα την Αδεσμοποίητη Πρόσβαση στον Τοπικό Βρόχο (το 2008 οι ευρυζωνικές γραμμές ξεπέρασαν το 1.507.000 και οι γραμμές ΑΠΤΒ τις 646.000).
2) Τη διαρκή μείωση των τιμών στη σταθερή τηλεφωνία και τα πακέτα ευρυζωνικής πρόσβασης, σε αντίθεση με το σύνολο των βασικών προϊόντων και υπηρεσιών που οι τιμές ανεβαίνουν συνεχώς.
3) Την κατακόρυφη αύξηση των ονομαστικών ταχυτήτων πρόσβασης στο διαδίκτυο.
4) Τη μείωση των καταγγελιών που λαμβάνει ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών της ΕΕΤΤ για θέματα τοπικού βρόχου.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης των προγραμματισμένων δράσεων για το 2009, ο κ. Αλεξανδρίδης επεσήμανε τους πέντε στρατηγικούς στόχους της ΕΕΤΤ μέχρι το 2011:
1. Ενθάρρυνση του ανταγωνισμού σε επίπεδο Υπηρεσιών.
2. Πλήρης ανάπτυξη του ανταγωνισμού στις Υποδομές (παρέχοντας Ισότητα στην Πρόσβαση και ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών).
3. Βελτίωση διαθεσιμότητας φάσματος και υποστήριξη δημιουργίας προηγμένης υποδομής σε ασύρματα δίκτυα, ώστε να ευνοηθεί η αποδοτικότερη χρήση, να καλλιεργηθεί ο ανταγωνισμός και να αναπτυχθεί η καινοτομία.
4. Διασφάλιση της διαθεσιμότητας καινοτόμων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές.
5. Διασφάλιση των ωφελειών προς τους καταναλωτές σε όρους ποιότητας, διαθεσιμότητας υπηρεσιών και διαφάνειας στην πληροφόρηση.
Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ όσον αφορά τα ραδιοτηλεοπτικά θέματα, ο κ. Αλεξανδρίδης, εκτός από τους πέντε παραπάνω στρατηγικούς στόχους, αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε έναν έκτο και εξαιρετικά σημαντικό στρατηγικό στόχο: τη διαμόρφωση του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου για την προώθηση της σύγκλισης των τηλεπικοινωνιών και των MME και τη συμβολή της για τη μετάβαση στην Ψηφιακή Τηλεόραση.
Περαιτέρω, σχετικά με το έργο της ΕΕΤΤ στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά το 2008, ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην έκδοση του Κανονισμού Γενικών Αδειών, στις ενέργειες της Διεύθυνσης Ταχυδρομείων για τη βελτίωση της παρεχόμενης Καθολικής Υπηρεσίας στους χρήστες ταχυδρομικών υπηρεσιών καθώς και στην προσπάθεια ελαχιστοποίησης της παράνομης δραστηριότητας μέσω ελέγχων σε επιχειρήσεις. Όσον αφορά τον προγραμματισμό για το 2009, ο κ .Αλεξανδρίδης έδωσε έμφαση στα ακόλουθα έργα:
1) Τις δράσεις προσαρμογής στο νέο Κανονισμό Γενικών Αδειών και την έκδοση Κανονισμού Ειδικών Αδειών.
2) Τις ενέργειες ενημέρωσης για το αναμορφωμένο Κανονιστικό Πλαίσιο.
3) Τις δράσεις για τη βελτίωση ποιότητας της Καθολικής Υπηρεσίας.
4) Την εφαρμογή-έγκριση του νέου κοστολογικού μοντέλου του ΕΛΤΑ,
5) Την προώθηση ενεργειών για την ανάπτυξη της Ελληνικής Ταχυδρομικής Αγοράς