Το υπουργείο Ανάπτυξης παραπέμπει στον αρμόδιο εισαγγελέα την υπόθεση του ταξιδιωτικού πρακτορείου Manos Travel, το οποίο, λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων, προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία σε εκατοντάδες Ελληνες που σκόπευαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό ή, ευρισκόμενοι ήδη στον προορισμό τους, αντιμετώπισαν προβλήματα με τη διαμονή και την επιστροφή τους.
Οπως δήλωσε ο αρμόδιος υφυπουργός Δημήτρης Γεωργακόπουλος, οι ταξιδιώτες δικαιούνται αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα έπρεπε να καλύπτει τα «πακέτα» του Μάνου. Ο κ. Γεωργακόπουλος ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής να παραπέμψουν την υπόθεση στην εισαγγελία για τυχόν απόδοση ευθυνών και για διασφάλιση των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών.
Για το θέμα συνήλθε σήμερα έκτακτη σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης υπό την προεδρία του κ. Γεωργακόπουλου, ο οποίος στη συνέχεια επικοινώνησε με τον περιφερειάρχη Αττικής Μ. Κυριακίδη και ζήτησε να ληφθούν τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία μέτρα.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τα οργανωμένα ταξίδια, με την οποία έχει προσαρμοστεί και η ελληνική δια του Π.Δ. 339/96, είναι υποχρεωτική η κάλυψη με ειδική ασφάλιση ή τραπεζικές εγγυήσεις των κινδύνων και των αντίστοιχων δαπανών για τη μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση του οργανωμένου προγράμματος, καθώς και για την αφερεγγυότητα ή πτώχευση του οργανωτή ταξιδιών ή του πωλητή.
Στις περιπτώσεις αυτές καλύπτεται από την ασφαλιστική εταιρεία ο επαναπατρισμός των τουριστών, καθώς και η αποζημίωση τους για το τμήμα του ταξιδιού που ματαιώθηκε. Αν στην περίπτωση του Μάνου αποκαλυφθεί ότι δεν υπήρχε η δέουσα ασφάλιση, τότε, όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, τίθεται ζήτημα απάτης εκ μέρους της εταιρείας και θα επιληφθεί η δικαιοσύνη.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, για προληπτικούς λόγους, ζήτησε να ενημερωθούν τα Γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού, ώστε να διευκολυνθούν οι ταξιδιώτες που διακινήθηκαν μέσω του γραφείου Μάνος και αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα στη χώρα προορισμού τους.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης ανέφερε επίσης ότι σε τρεις από τις τέσσερις εταιρείες του ομίλου Μάνος είχε αφαιρεθεί από την Περιφέρεια Αττικής η άδεια λειτουργίας λόγω οικονομικών προβλημάτων τους. Η τέταρτη εταιρεία είχε διατηρήσει την άδεια της και ήταν αυτή που διοργάνωσε και τα τελευταία ταξίδια που τελικά δεν έγιναν. Αν αποκαλυφθεί ότι κάποια ταξίδια σχεδιάστηκαν από εταιρεία που δεν διέθετε πλέον άδεια λειτουργίας, θα επιληφθεί και επ' αυτού η δικαιοσύνη για απάτη.
Οσον αφορά τις εσωτερικές διοικητικές εξελίξεις στην εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων Αερομεταφορών (ΠΕΤΑΓΑ) Σπύρος Γκίνης, οι μετοχές της μεταβιβάσθηκαν μέσω πλειστηριασμού έναντι μόλις 50 εκατ. δρχ. στην εταιρεία Ελληνοβαλκανική. Η τελευταία φέρεται διατεθειμένη να συνεχίσει τη λειτουργία της (παραμένει άγνωστο πάντως αν θα κρατήσει την αρχική επωνυμία Manos). Το προσωπικό της Μάνος είναι σήμερα περίπου 35 άτομα από 150 που ήταν στην ακμή της στο τέλος της δεκαετίας του '90.
Τα χρέη της Manos, σύμφωνα με τον κ. Γκίνη, είχαν φθάσει στα 5 δισ. δρχ., ποσό που αποδείχτηκε αδύνατο για τον κ. Τσατσάκη να πληρώσει στους πιστωτές του. Ο κ. Γκίνης, παρά τα τρέχοντα προβλήματα, χαρακτήρισε θετική εξέλιξη τη διαφαινόμενη διάσωση του ιστορικού πρακτορείου με τη μεταβίβαση σε νέα ιδιοκτησία.
Πηγή: AΠΕ