Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2009 11:11

Τελωνεία και λιμάνια σε κλοιό από 2.200 φορτηγά

«Θέση μάχης», σε πέντε τελωνεία της χώρας, αλλά και στα κυριότερα λιμάνια, όπως της Πάτρας, της Κορίνθου και της Ηγουμενίτσας, παίρνουν από σήμερα 2.200 φορτηγά. Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Διεθνών Μεταφορών εξήγγειλε απεργία διαρκείας και από σήμερα, σε πρώτη φάση, θα παρατάξει κατά μήκος του δρόμου, τα φορτηγά αυτοκίνητα, μη επιτρέποντας τη διέλευση άλλων φορτηγών.

«Θέση μάχης», σε πέντε τελωνεία της χώρας, αλλά και στα κυριότερα λιμάνια, όπως της Πάτρας, της Κορίνθου και της Ηγουμενίτσας, παίρνουν από σήμερα 2.200 φορτηγά.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Διεθνών Μεταφορών εξήγγειλε απεργία διαρκείας και από σήμερα, σε πρώτη φάση, θα παρατάξει κατά μήκος του δρόμου, τα φορτηγά αυτοκίνητα, μη επιτρέποντας τη διέλευση άλλων φορτηγών.

Δύο αιτήματα

Η ΟΦΑΕ έχει θέσει δυο αιτήματα. Το πρώτο αφορά την κλιμάκωση των ελέγχων στα αλλοδαπά οχήματα που υποκλέπτουν το μεταφορικό τους έργο και το δεύτερο, στη λήψη μέτρων κατά των λαθρομεταναστών που επιβιβάζονται κρυφά στα φορτηγά αυτοκίνητα στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.

Η πάταξη της παράνομης κυκλοφορίας αλλοδαπών φορτηγών, τα οποία όμως είναι ελληνικών συμφερόντων, αποτελεί προτεραιότητα για την ΟΦΑΕ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας, τα βουλγαρικά φορτηγά έχουν υπερκαλύψει τα ελληνικά φορτηγά διεθνών μεταφορών. Μάλιστα, όπως υποστηρίζεται, κινούνται ανεξέλεγκτα στη χώρα μας, αφού τα Μεικτά Κλιμάκια Ελέγχου κάνουν ελέγχους μόνο για παραβάσεις του ΚΟΚ και μόνο στα ελληνικά φορτηγά.

Για να καταπολεμηθεί το φαινόμενο αυτό, η ΟΦΑΕ προτείνει την ενεργοποίηση ελεγκτικών μηχανισμών, όπως των Μεικτών Κλιμακίων Ελέγχου, αλλά με αυστηρούς ελέγχους, κυρίως σε ξένα φορτηγά, για την εξάλειψη του φαινομένου των παράνομων μεταφορών από και προς τη χώρα μας.

Ψηφιακοί ταχογράφοι

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται η κατάθεση αγωγής κατά του ελληνικού Δημοσίου για την καθυστέρηση έκδοσης των προδιαγραφών του ψηφιακού ταχογράφου. Μόλις πέρυσι άρχισαν να τοποθετούνται οι ψηφιακοί ταχογράφοι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από το 2006. Η καθυστέρηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα όλο αυτό το χρονικό διάστημα σε σημαντικό αριθμό ιδιοκτητών φορτηγών διεθνών μεταφορών να τους έχουν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα σε χώρες της Ε.Ε. επειδή κυκλοφορούσαν χωρίς ψηφιακό ταχογράφο.

Τέλος ανησυχία υπάρχει και για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου των οδικών μεταφορών, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο οδηγεί σε μερική απελευθέρωση του κλάδου.

Φ.Ζ.

Θεσσαλονίκη

Έκκληση για αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων διαρκείας, που εξήγγειλε (από σήμερα) η Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Διεθνών Μεταφορών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), απευθύνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), με ανοικτή επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, τα συναρμόδια υπουργεία και την ΟΦΑΕ.

Οι εξαγωγείς υψώνουν φωνή αγωνίας για την απεργία των οδηγών φορτηγών ΔΧ διεθνών μεταφορών, επισημαίνοντας ότι σε συνδυασμό με το μπλοκάρισμα εισόδων και εξόδων της χώρας, θα προκαλέσει νέα επιδείνωση της κρίσης για τις επιχειρήσεις και την οικονομία. Καλούν, δε, το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να αρχίσει αμέσως διάλογο με την ΟΦΑΕ, μέσα σε κλίμα συναίνεσης και με δεσμευτική καταληκτική ημερομηνία, για την αναζήτηση λύσεων, που θα είναι αμοιβαία αποδεκτές και αποτελεσματικές.

Δυσαρέσκεια

Παράλληλα, ο ΣΕΒΕ εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για την απουσία εκπροσώπων του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Λιμενικού Σώματος από την ειδική για τα προβλήματα των διεθνών μεταφορέων συνεδρίαση της Διαρκούς Εκτελεστικής Επιτροπής του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη και αποτέλεσε την ύστατη προσπάθεια επίλυσης του προβλήματος και αποτροπής της απεργίας. Όπως διευκρινίζει, οι απαντήσεις που δόθηκαν από το ΥΜΕ (μέσω επιστολής) και το υπουργείο Εσωτερικών, στους εκπροσώπους της ΟΦΑΕ, δεν τους ικανοποίησαν, με αποτέλεσμα να εμμένουν στην πραγματοποίηση της απεργίας.

«Με την εξαγγελθείσα απεργία των οδηγών φορτηγών θα προστεθούν νέες ζημίες για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις σε αυτές που έχουν ήδη δημιουργήσει η έλλειψη ρευστότητας, οι απεργίες στα λιμάνια, στη ΔΕΗ, των γεωτεχνικών και τελωνειακών υπαλλήλων, των οδηγών φορτηγών εθνικών μεταφορών και τα εξαγωγικά αντικίνητρα όπως οι καθυστερήσεις στην επιστροφή ΦΠΑ» αναφέρει ο ΣΕΒΕ.

Νέα προβλήματα

Το αρνητικό κλίμα, προσθέτει ο Σύνδεσμος, αποτυπώνεται και στην πορεία των ελληνικών εξαγωγών: Η Eurostat αποδίδει μηδενική αύξηση στις ελληνικές εξαγωγές για το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2008.

Όπως επισημαίνουν οι εξαγωγείς, η δυσμενής οικονομική συγκυρία δεν επιτρέπει νέα προβλήματα στην οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, που θα επιδεινώσουν τη σοβαρότατη κρίση, αυξάνοντας την απειλή για λουκέτα σε επιχειρήσεις και μείωση της απασχόλησης.

«Η κρίση απαιτεί συναίνεση και συνεργασία και όχι ενέργειες όπως οι κινητοποιήσεις που έχουν αντίκτυπο στους ίδιους τους απεργούς, αλλά και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας και της κοινωνίας», καταλήγει ο ΣΕΒΕ.