Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2009 10:53

Δεν συμπληρώνονται οι νέοι κωδικοί Ε1 για αφορολόγητο

Δεν απαιτείται η συμπλήρωση από τους υπόχρεους των νέων κωδικών που έχουν συμπεριληφθεί στις φετινές φορολογικές δηλώσεις (έντυπο Ε1) και αναφέρονται στην κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 10.500 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις (019 - 020 κ.λπ.).

Δεν απαιτείται η συμπλήρωση από τους υπόχρεους των νέων κωδικών που έχουν συμπεριληφθεί στις φετινές φορολογικές δηλώσεις (έντυπο Ε1) και αναφέρονται στην κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 10.500 ευρώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις (019 - 020 κ.λπ.).

Η διευκρίνιση αυτή δόθηκε χθες αρμοδίως, με ειδική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, στην οποία επισημαίνεται ότι δεν απαιτείται η συμπλήρωση των συγκεκριμένων κωδικών, καθώς προωθείται ήδη προς ψήφιση στη Βουλή σχέδιο νόμου, με το οποίο καταργούνται οι διατάξεις του νόμου 3697/2008, που προέβλεπαν τη φορολόγηση των ανωτέρω υπόχρεων για εισοδήματα μέχρι 10.500 ευρώ, με συντελεστή 10%.

Με βάση το εν λόγω σχέδιο νόμου, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ατομικές επιχειρήσεις θα έχουν και για το οικονομικό έτος 2009 (χρήση 2008) αφορολόγητο το ποσό των 10.500 ευρώ.

Επίσης, με την ίδια εγκύκλιο, γνωστοποιούνται και οι συντελεστές παλαιότητας που ισχύουν για αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία πάνω από 50.000 ευρώ ύστερα από τις αλλαγές (νόμος 3634/2008) που έχουν επέλθει στον Τελωνειακό Κώδικα, ενώ υπογραμμίζεται ότι ο τελικός συντελεστής απομείωσης δεν μπορεί να είναι ανώτερος του 81%.

Η Εγκύκλιος

Αναλυτικότερα, το πλήρες κείμενο της υπ' αριθμ. 1021912/324/Α0012/ΠΟΛ.1026/19.2.2009 εγκυκλίου του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία δίδονται συμπληρωματικές οδηγίες για τη συμπλήρωση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2009 (χρήση 2008), έχει ως εξής:

1. Με σχέδιο νόμου, που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή, καταργούνται οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3697/2008, που προέβλεπαν τη φορολόγηση, με συντελεστή φόρου 10%, του πρώτου κλιμακίου εισοδήματος της κλίμακας (β) των μη μισθωτών - επαγγελματιών, για όσους αποκτούν εισόδημα από ατομική εμπορική επιχείρηση και από ελευθέριο επάγγελμα.

Οι φορολογούμενοι αυτοί θα έχουν και για το οικονομικό έτος 2009 (χρήση 2008) αφορολόγητο το ποσό των δέκα χιλιάδων πεντακοσίων (10.500) ευρώ.

Υστερα από τα προαναφερόμενα, παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για τη σωστή συμπλήρωση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2009:

α) Δεν απαιτείται η συμπλήρωση των παρακάτω κωδικών αριθμών:

κωδικοί αριθμοί 019-020 του πίνακα 2.11

" " 411-412 " " 4Ζ.5

" " 509-510 " " 4Ζ.7

β) Στους κωδικούς αριθμούς 423-424 του πίνακα 4Ζ.5 αναγράφονται τα συνολικά καθαρά κέρδη, από ατομική εμπορική επιχείρηση στην αλλοδαπή και από τη συμμετοχή σε αλλοδαπές εμπορικές εταιρείες παντός τύπου, του υποχρέου ή της συζύγου, αντίστοιχα.

γ) Στους κωδικούς αριθμούς 521-522 του πίνακα 4Ζ.7 αναγράφεται το συνολικό καθαρό εισόδημα, από ατομική άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος και από συμμετοχή σε αλλοδαπές εταιρίες του υποχρέου ή της συζύγου, αντίστοιχα.

2. Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι τα τεκμήρια διαβίωσης (αυτοκίνητα, κατοικίες κ.λπ.) δεν μεταβλήθηκαν και επομένως και για τη χρήση 2008 (δηλώσεις οικονομικού έτους 2009) θα ισχύει ό,τι ίσχυε και τα προηγούμενα έτη, με τη διευκρίνιση ότι, λόγω αλλαγής του τελωνειακού κώδικα (άρθρο 126 του ν. 2960/2001) με το άρθρο 29 του ν. 3634/2008, για τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία πάνω από 50.000 ευρώ, οι μειώσεις λόγω παλαιότητας θα υπολογίζονται με τους παρακάτω συντελεστές που παρατίθενται για διευκόλυνσή σας:

Μείωση λόγω παλαιότητας

Ποσοστό (%) μείωσης ανά μήνα

Για τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας 1,30

Για το δεύτερο χρόνο κυκλοφορίας 0,70

Για τον τρίτο χρόνο κυκλοφορίας 0,50

Για τα πέντε επόμενα χρόνια (4ο -8ο ) 0,40

Για τα τρία επόμενα χρόνια (9ο -11ο ) 0,30

Για τα δύο επόμενα χρόνια (12ο -13ο ) 0,20

Για τα επόμενα χρόνια 0,10

Στο συντελεστή παλαιότητας, που προκύπτει με βάση τα ποσοστά της κλίμακας αυτής, θα προστίθεται και ποσοστό 5% επί των διανυθέντων χιλιομέτρων διά χίλια πεντακόσια (1.500). Ο τελικά διαμορφούμενος συντελεστής απομείωσης δεν δύναται να είναι ανώτερος του 81%.