Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 03 Μαρτίου 2009 13:40

Απογοητευμένοι από τον τζίρο των εκπτώσεων δηλώνουν οι έμποροι

Πτώση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, που τελείωσαν το Σάββατο, μαρτυρούν έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από τον ΕΣΠ και τον ΕΣΘ.

Πτώση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων του Πειραιά, με ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 10 - 40% και μια στις δύο επιχειρήσεις να δηλώνει ότι οι πωλήσεις πήγαν χειρότερα από πέρυσι κατέγραψε έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά σχετικά με την αγοραστική κίνηση την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η χρήση των πιστωτικών καρτών ήταν τη φετινή χειμερινή περίοδο δραστικά μειωμένη. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 58% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν μετρητά για τις αγορές τους και το 23% έκανε συνδυασμό πιστωτικών καρτών και μετρητών, προφανώς λόγω εξάντλησης των πιστωτικών ορίων, ενώ αποκλειστικά με πιστωτικές κάρτες έκανε τις αγορές του μόνο το 3%.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των καταστηματαρχών που συμμετείχαν σε αυτήν, ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Το 22% δήλωσε ότι ο τζίρος κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τον περσινό και μόνο το 7% δήλωσε άνοδο.

Πάντως ποσοστό 74% του δείγματος δήλωσε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις πωλήσεις τους, το 12% σε λιγότερο, ενώ μόνο το 7% δείχνει ανεπηρέαστο από την κρίση.

Σε ότι αφορά το επίμαχο θέμα της απασχόλησης το 36% δήλωσε ότι η κρίση δεν θα επηρεάσει τον αριθμό των εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, 36% εξέφρασε την ανησυχία του, και το 28% μη γνωρίζοντας τι θα συμβεί στο μέλλον απέφυγε να απαντήσει.

ΕΣΘ: Πτώση του τζίρου και στη Θεσσαλονίκη

Απογοητευμένοι από την κίνηση των καταστημάτων τους στη διάρκεια των εκπτώσεων, οι οποίες ξεκίνησαν στις 15 Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν το περασμένο Σάββατο, δηλώνουν περισσότεροι από 6 στους 10 εμπόρους της Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του ΕΣΘ, η οικονομική κρίση για το 43% των ερωτηθέντων συνέβαλε στην αρνητική εικόνα της αγοράς, με τα προβλήματα που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό και το πάρκινγκ να ακολουθούν με ποσοστό 37%.

Σε ποσοστό 60% οι έμποροι δήλωσαν ότι τα καταστήματα δούλεψαν τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων και μετά υπήρξε κάμψη. Το ύψος των εκπτώσεων, στο σύνολο της διάρκειάς τους, κατά μέσο όρο διαμορφώθηκε στο 50%, ενώ τις τελευταίες ημέρες ξεπέρασε το 70%