Απόψε ή αύριο αναμένονται οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το μέλλον των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.
Απόψε ή αύριο αναμένονται οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το μέλλον των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.
Η κυβέρνηση καλείται να επιλέξει το νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας, καθώς λήγει το χρονικό περιθώριο των τριών εβδομάδων αποκλειστικών διαπραγματεύσεων που έχει συμφωνήσει η MIG με την κυβέρνηση για την επίτευξη συμφωνίας.
Ολα τα ενδεχόμενα είναι πλέον ανοικτά, καθώς, εάν δεν ολοκληρωθεί σήμερα η διαπραγμάτευση με την υπογραφή συμφωνίας, η ΜΙG απειλεί με αποχώρηση και τότε θα αρχίσει ένας νέος κύκλος λεπτών επιχειρηματικών ισορροπιών και διεκδικήσεων με τους δυο νέους μνηστήρες, Aegean και Chrysler.
Χθες, κατά τη διάρκεια της τελικής συνάντησης των συμβούλων του ελληνικού Δημοσίου με εκπροσώπους της εταιρείας του Ανδρέα Βγενόπουλου, όπου και συντάχθηκε το κείμενο της συμφωνίας, φαίνεται να διεμηνύθη από τους τελευταίους ότι, η προσφορά της ΜΙG θα πάψει να ισχύει, εάν δεν υπογραφεί η συμφωνία σήμερα.
Δεδομένο είναι ότι η κατάθεση των δύο νέων προσφορών προκάλεσε αλλαγή του σκηνικού αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, αφού περιέπλεξαν την κατάσταση, καθώς η κυβέρνηση -που ετοιμαζόταν να κλείσει τη συμφωνία με τη MIG- είναι υποχρεωμένη να τις εξετάσει.
Κυβερνητικοί παράγοντες ανέφεραν ότι απόφαση είναι δύσκολο να ληφθεί πριν να αξιολογηθούν οι νέες προτάσεις, δεδομένου μάλιστα ότι η οικονομική προσφορά της Aegean για το κομμάτι του πτητικού έργου είναι υψηλότερη εκείνης της MIG.
Οι νέες προσφορές εξετάζονται ήδη από τους οικονομικούς και νομικούς συμβούλους της κυβέρνησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η νομική και η οικονομική τους επάρκεια, καθώς και κατά πόσον αυτές είναι σύμφωνες με τα όσα ορίζει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.
Βαρύνουσα σημασία θα έχει και η άποψη του επιτρόπου Παρακολούθησης του διαγωνισμού, που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία παρακολουθεί τη διαδικασία και εγκρίνει κάθε βήμα.
Αυτό αφορά κυρίως την πρόταση της Aegean, ο αντιπρόεδρος της οποίας, Ευτ. Βασιλάκης, δηλώνει πρόθυμος να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας σε αεροπορικές εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αεροπορική αγορά (Athens Airways, Sky Express κ.λπ.).
Ο κ. Αν. Βγενόπουλος
Σχετικά με το χρονικό «όριο» που έχει εκχωρηθεί στην κυβέρνηση (έως την Παρασκευή) και των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μαζί της, μιλώντας χθες στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM ο κ. Βγενόπουλος υπογράμμισε ότι, από την πλευρά της, η MIG τήρησε τους όρους της συμφωνίας. «Εάν η κυβέρνηση θέλει να μη δημιουργηθεί μονοπώλιο στο χώρο των μεταφορών, η σύμβαση θα υπογραφεί αύριο», τόνισε.
Κατά την εκτίμησή του, δεν είναι σωστό να συγκρίνονται οι οικονομικές προσφορές της MIG και της Aegean, αφού δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν τα οφέλη που θα έχει η Aegean, η οποία, με την απόκτηση της Ολυμπιακής, θα δημιουργήσει μονοπώλιο, και της MIG που τώρα εξετάζει να πρωτομπεί στο χώρο.
Τέλος, και σε απόλυτα μεγέθη, όπως είπε ο κ. Βγενόπουλος, η προσφορά της Aegean δεν είναι απαραιτήτως καλύτερη, αφού θα αποκτήσει το πτητικό έργο και την τεχνική βάση, μη ενδιαφερόμενη για το handling, το οποίο θα μείνει στα αζήτητα.
H Aegean
Βασικό κίνητρο στην διεκδίκηση της Ολυμπιακής είναι η δημιουργία μίας εταιρείας εθνικού πρωταθλητή στον κλάδο των αερομεταφορών, επισημαίνει η Aegean Airlines, σε συνέχεια της προσφοράς που υπέβαλε στο Ελληνικό Δημόσιο στις 4/3/2009.
Η νέα αυτή εταιρεία θα έχει τελικά το όνομα της Ολυμπιακής και, συνδυάζοντας τα θετικά των δύο εταιρειών, θα μπορεί να σταθεί αξιόπιστα και με διαχρονική αναπτυξιακή δυναμική στο εξωτερικό απέναντι σε πολύ μεγαλύτερα σχήματα, δημιουργώντας πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για τον Έλληνα καταναλωτή, τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία, τονίζει η Aegean σε σημερινή ανακοίνωσή της.
Σε περίπτωση αποδοχής της πρότασής της από το ελληνικό δημόσιο, η Aegean δεσμεύεται, σε σχέση με την αγορά εσωτερικού, να μην αυξήσει τα τιμολόγια μέχρι το τέλος του 2010 και να παραχωρήσει σημαντικό μερίδιο χωρητικότητας στο εσωτερικό (σε σχέση με το άθροισμα των μεριδίων ΟΑ + AEGEAN) προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων ελληνικών εταιρειών που ήδη έχουν εισέλθει στον χώρο.
Όσον αφορά στην δραστηριότητα της επίγειας εξυπηρέτησης, η εταιρεία δεν υπέβαλλε πρόταση σε αυτή την φάση. Όπως διευκρινίζει, πάντως, σε περίπτωση που δημιουργηθεί η ανάγκη για κάλυψη της δραστηριότητας αυτής, η Aegean μπορεί σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών και σε συνεργασία με την Goldair, με την οποία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις, να υποβάλει πρόταση που εγγυάται αξιόπιστη λύση και για την δραστηριότητα αυτή.
«Η παρέμβαση της Aegean στην διαδικασία έχει βασικό στόχο την ισχυροποίηση της διαπραγματευτικής θέσης του δημοσίου με μία δεύτερη πρόταση ώστε να επιτευχθεί χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση και σε ικανοποιητικό τίμημα η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής που είναι απαραίτητος όρος για την εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού χώρου των αερομεταφορών», επισημαίνει η εταιρεία.