Ευρύτερη αποδοχή συναντά το εγχείρημα της κυβέρνησης για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, που θα αποφέρει κέρδος 150 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ ιδιαίτερα ήπιες είναι και οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
Ευρύτερη αποδοχή συναντά το εγχείρημα της κυβέρνησης για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, που θα αποφέρει κέρδος 150 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ ιδιαίτερα ήπιες είναι και οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
Σήμερα αναμένεται να δώσει και η Κομισιόν από το Στρασβούργο, την έγκρισή της για την συμφωνία του ελληνικού δημοσίου με τη MIG και τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ληφθεί η τελική απόφαση από τη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων, προτού η συμφωνία κατατεθεί στη Βουλή για κύρωση.
Χθές ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έκβαση του εγχειρήματος.
«Πρέπει να αγνοούμε το πρόσκαιρο πολιτικό κόστος και να προχωρούμε μέχρι το τέλος, γιατί αυτό δικαιώνει την προσπάθεια μας» τόνισε μετά τη συνάντηση ο ΥΠΑΝ Κωστής Χατζηδάκης.
«Εκείνο που θέλω να σημειώσω είναι ότι, αν όπως φαίνεται αυτή την ώρα, τα πράγματα εξελιχθούν μέχρι το τέλος με βάση τον σχεδιασμό μας, θα έχουμε μια καινούργια Ολυμπιακή, στην οποία οι Έλληνες φορολογούμενοι δεν θα πληρώνουμε 350 εκ. ευρώ τον κάθε χρόνο, αλλά, αντίθετα, θα εισπράττουμε 150 εκ. ευρώ το χρόνο από "σπατόσημο", Φόρο Μισθωτών Υπηρεσιών και εισφορές στο ΙΚΑ» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον Κώστα Καραμανλή.
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι «φτάσαμε με συντονισμένη προσπάθεια και σχέδιο της κυβέρνησης, αλλά και με σκληρές διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες. Αυτή η προσπάθεια είναι η βάση της μέχρι τώρα επιτυχούς πορείας» και διαβεβαίωσε ότι έχει ληφθεί μέριμνα για να μην υπάρξουν προβλήματα στη διακίνηση των επιβατών, κατά τη διαδικασία της αποκρατικοποίησης.
Τέλος, όπως διευκρίνισε «ισχύει ο νόμος που προβλέπει την πλήρη κάλυψη των εργαζομένων στην εταιρεία». Πάντως, ο κ. Χατζηδάκης δεν θέλησε να σχολιάσει το αν φοβάται η κυβέρνηση τυχόν προσφυγές για την Ο.Α.
Εν τω μεταξύ σήμερα δημοσιεύεται αγγελία της MIG, με την οποία ξεκινά η αναζήτηση προσωπικού με όρους αγοράς για την αεροπορική εταιρεία. Τα βιογραφικά θα πρέπει να κατατεθούν εντός δυο εβδομάδων έως τις 24 Μαρτίου. Οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής έχουν δυνατότητες να προχωρήσουν σε νέες συμφωνίες στις ιδιωτικές εταιρείες (πτητικό έργο, τεχνική βάση) να κάνουν εθελούσια έξοδο, να συνταξιοδοτηθούν ή να μεταταχθούν στο Δημόσιο και σε ΔΕΚΟ.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της MIG προτίθενται να προχωρήσουν στην προμήθεια σε πρώτη φάση τουλάχιστον 10 νέων αεροσκαφών, βάσει προγράμματος πλήρους ανανέωσης του στόλου των 27 αεροσκαφών της εταιρείας, για την εξυπηρέτηση του βασικού δικτύου πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού, στο οποίο αναμένονται αναδιαρθρώσεις και νέοι προορισμοί.
Υπενθυμίζεται ότι, το Δημόσιο από την πώληση της Ολυμπιακής θα εισπράξει συνολικά 177,2 εκατ. ευρώ. Η MIG αγοράζει το πτητικό έργο και την τεχνική βάση, ενώ δεσμεύτηκε να εξαγοράσει και την επίγεια εξυπηρέτηση στην τιμή της αποτίμησης των 44,8 εκατ. ευρώ εάν δεν ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις των συμβούλων του Δημοσίου με τη Swissport, που συνεχίζονται μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Τα κόμματα
Χθες, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ κ. Χρ. Παπουτσής διευκρίνισε ότι, όπως έχει δηλώσει προσωπικά ο Γ. Παπανδρέου στον Ανδρ. Βγενόπουλο, «θέλουμε ένα μικτό σχήμα και προς αυτή την κατεύθυνση θα επαναδιαπραγματευτούμε τη σύμβαση».
«Ενα ακόμη έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού ολοκληρώνεται», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ σχετικά με τη συμφωνία κυβέρνησης - MIG για την Ολυμπιακή.
«Παραλογισμό» και «έγκλημα» χαρακτήρισε ο Συνασπισμός την απόφαση της κυβέρνησης «με πλήρη συναίνεση της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ».
Οι απόψεις αναλυτών
Ως αρνητική για την Aegean χαρακτηρίζουν σε γενικές γραμμές οι ΑΧΕ την κατάληξη της Ολυμπιακής στη MIG.
Η HSBC επαναλαμβάνει τη θέση της για οφέλη της Aegean βραχυπρόθεσμα από τις αναταράξεις που συνεπάγεται η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην Ολυμπιακή, αλλά και την αρνητική επίδραση που θα έχει για την εταιρεία η ανάδυση ενός ισχυρού παίκτη μακροπρόθεσμα.
Κατά την EFG Eurobank Securities, η είσοδος της MIG θα αλλάξει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ελληνικό κλάδο των αερομεταφορών, καθώς η Aegean θα έχει -πιθανότατα να αντιμετωπίσει μια μοντέρνα, οργανωμένη και ανταγωνιστική νέα αεροπορική εταιρία με ισχυρό brandname.
Τέλος η Alpha Finance αναμένει ισχυρό ανταγωνισμό μεταξύ των δύο εταιρειών.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ