Nα μην κατηγορούνται συλλήβδην οι επιχειρήσεις για αθέμιτες πρακτικές ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κωνσταντίνος Μίχαλος από το βήμα ημερίδας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή με τίτλο «Πολιτικές προστασίας καταναλωτή σε μια πολύπλοκη εποχή».
Nα μην κατηγορούνται συλλήβδην οι επιχειρήσεις για αθέμιτες πρακτικές ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κωνσταντίνος Μίχαλος από το βήμα ημερίδας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή με τίτλο «Πολιτικές προστασίας καταναλωτή σε μια πολύπλοκη εποχή».
Όπως ανέφερε, «τους τελευταίους μήνες έχει καλλιεργηθεί ένα κλίμα πανικού στην αγορά που αυξάνει την ανασφάλεια των καταναλωτών, επηρεάζει την εμπορική κίνηση και φέρνει σε αδιέξοδο τις επιχειρήσεις».
Αφού σημείωσε πως η κατάσταση είναι δύσκολη, πρόσθεσε πως αυτό που χρειάζεται πάνω από όλα είναι ψυχραιμία και - ειδικά όσον αφορά τον καταναλωτή - σύνεση, σωστές αποφάσεις και επιλογές. «Με τον πανικό, το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να επισπεύδουμε και να εντείνουμε ακόμη περισσότερο τις συνέπειες της κρίσης».
Συνεχίζοντας ζήτησε από τα ΜΜΕ «να διαδραματίσουν ένα περισσότερο εποικοδομητικό ρόλο σε αυτή την ψύχραιμη αντιμετώπιση του προβλήματος. Και όχι να γίνονται και αυτά μέρος του προβλήματος». Κυρίως υπογράμμισε την ανάγκη να μη δίνεται έμφαση και έκταση σε ακραίες περιπτώσεις διότι όπως ανέφερε, είναι αβάσιμο και άδικο να περνάει στην κοινή γνώμη ότι αυτές οι κραυγαλέες, αλλά μεμονωμένες περιπτώσεις, εκφράζουν το σύνολο της αγοράς, όπως επίσης και να παρουσιάζονται με ισοπεδωτικούς αφορισμούς και με τρόπο που απαξιώνει ολόκληρους κλάδους και χιλιάδες ευσυνείδητες επιχειρήσεις.
«Η αντίληψη ότι καταναλωτές και επιχειρήσεις πρωταγωνιστούν σε μια σχέση αντιπαλότητας, κρατώντας τους στερεότυπους ρόλους του καλού και του κακού - με τις κυβερνήσεις συνήθως στο ρόλο του άσχημου - πρέπει κάποια στιγμή να ξεπεραστεί στη σημερινή εποχή, της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού» κατέληξε ο κ. Μίχαλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ