Οι οικογενειακές εμπορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τα προβλήματα της κρίσης, από τις μη οικογενειακές, γιατί έχουν ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, που μπορούν να τις βοηθήσουν να τα ξεπεράσουν με τις λιγότερες απώλειες, εκτιμά ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.
Οι οικογενειακές εμπορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν διαφορετικά τα προβλήματα της κρίσης, από τις μη οικογενειακές, γιατί έχουν ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, που μπορούν να τις βοηθήσουν να τα ξεπεράσουν με τις λιγότερες απώλειες.
Αυτό αναφέρει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά (ΕΣΠ) σε ανακοίνωσή του, σημειώνοντας ότι οι ισορροπημένες οικογενειακές επιχειρήσεις δημιουργούν οικογενειακές σχέσεις και συνθήκες αλληλοϋποστήριξης, ανταλλάσουν εμπειρίες και απόψεις και επικοινωνούν γρήγορα και αποτελεσματικά, για την λήψη ορθών αποφάσεων, κάτι που προσδίδει βεβαιότητα στις κινήσεις και σιγουριά για το μέλλον της επιχείρησης.
Όπως επισημαίνεται, κάθε οικονομική κρίση κρύβει ευκαιρίες, για να τις εκμεταλλευτεί όμως κάθε μικρή ή μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση, οφείλει σε περιόδους κρίσης, να εφαρμόσει τα εξής :
- Να χρησιμοποιεί την επαρκή ρευστότητα της για επέκταση.
- Να εξετάσει την πιθανή εξαγορά ανταγωνιστή, ενός μεγάλου προμηθευτή ή σημαντικού πελάτη.
- Να περιορίσει τα έξοδα της, χωρίς να περιορίσει το ωράριο λειτουργίας της.
- Να αποδεχθεί συμφέρουσες προτάσεις συνεργασίας, χωρίς να αλλάξει τη δομή της.
- Να αντισταθεί στις απολύσεις, δείχνοντας κοινωνική ευαισθησία.
«Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, πιστεύει ότι η αξιολόγηση των οικογενειακών αξιών στις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, είναι μια παράμετρος που έχει αποδώσει τα μέγιστα όλο το διάστημα της ανάπτυξης και προσδοκούμε ότι το ίδιο θα γίνει και κατά την δύσκολη περίοδο της κρίσης», καταλήγει η ανακοίνωση του Συλλόγου.