Ιδιαίτερα σκληρή στάση έχει υιοθετήσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ έναντι των πιστωτών της General Motors Corp. και της Chrysler LLC, ζητώντας τεράστιες παραχωρήσεις προκειμένου να εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια δολάρια και να γλιτώσουν οι πληγείσες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.
Ιδιαίτερα σκληρή στάση έχει υιοθετήσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ έναντι των πιστωτών της General Motors Corp. και της Chrysler LLC, ζητώντας τεράστιες παραχωρήσεις προκειμένου να εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια δολάρια και να γλιτώσουν οι πληγείσες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.
Το Υπουργείο Οικονομικών έχει διαμηνύσει στην Chrysler ότι έχει περιθώριο να κλείσει συμφωνία με τους πιστωτές της έως το τέλος Απριλίου, ενώ η GM έχει περιθώριο έως τα τέλη Μαΐου.
Η αναδιάρθρωση της GM μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους, σύμφωνα με την The Wall Street Journal. Ο πρώτος προβλέπει διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα και τους κατόχους ομολόγων με στόχο την περικοπή του κόστους. Ο δεύτερος, και πιθανότερος σύμφωνα με σχετικές πηγές, είναι η αυτοκινητοβιομηχανία να ενταχθεί στο Κεφάλαιο 11 του Πτωχικού Δικαίου των ΗΠΑ.
Το Υπουργείο Οικονομικών πιέζει τη διοίκηση της GM να αντιπροσφέρει στους κατόχους ομολόγων –στους οποίους χρωστά 29 δισ. δολάρια– ένα περιορισμένο ποσοστό στο μετοχικό της κεφάλαιο. Η νέα πρόταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων που είχε προταθεί δύο εβδομάδες νωρίτερα.
Στο εν λόγω πρόγραμμα, το οποίο θεωρήθηκε υπερβολικά γενναιόδωρο από την αμερικανική κυβέρνηση, η εταιρεία θα κατέβαλε 8,5 δισ. δολάρια σε μετρητά και νέους χρεωστικούς τίτλους της εταιρείας και παράλληλα θα εκχωρούσε στους κατόχους ομολόγων το 90% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Η νέα προσφορά, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί εντός της ερχόμενης εβδομάδας, είναι βέβαιο ότι θα βρει αντίθετους τους κατόχους ομολόγων. Ίσως, όμως, είναι η τελευταία ευκαιρία της αυτοκινητοβιομηχανίας να γλιτώσει την πτώχευση, σημειώνει η WSJ.