Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 15 Απριλίου 2009 10:15

Ε.Ε.: Μέτρα για την προστασία καταναλωτών στο Διαδίκτυο

«Φρένο» στην εκμετάλλευση, για εμπορικούς σκοπούς, προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων καταναλωτών, επιδιώκει να βάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία απειλεί τα κράτη μέλη με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας.

«Φρένο» στην εκμετάλλευση, για εμπορικούς σκοπούς, προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων καταναλωτών, επιδιώκει να βάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία απειλεί τα κράτη μέλη με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη εφαρμογή της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας.

Η Κομισιόν έχει βάλει στο «στόχαστρο» τα «έξυπνα τσιπάκια» (RFID), τις ιστοσελίδες αναζήτησης Google, και πωλήσεων εξ αποστάσεως Ebay, αλλα και ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook.

Τα «έξυπνα τσιπάκια» ενσωματώνονται σε προϊόντα με αποτέλεσμα να αποκαλύπτονται τα στοιχεία του καταναλωτή που τα αγοράζει σε ένα κατάστημα με την πιστωτική ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική κάρτα. Στη συνέχεια γίνεται ευρύτατη εμπορική εκμετάλλευση του καταναλωτή με βάση το αγοραστικό του προφίλ.

Κανένας Ευρωπαίος δεν πρέπει να φέρει τσιπ σε κάποιο από τα υπάρχοντά του χωρίς πρώτα να έχει ενημερωθεί ακριβώς προς τι χρησιμοποιούνται και χωρίς να έχει την επιλογή να τα αφαιρέσει ή να τα θέσει εκτός λειτουργίας οποιαδήποτε στιγμή, επισημαίνει η αρμόδια επίτροπος για την Πληροφορική, Βιβιάν Ρέντινγκ.

Η κοινοτική νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής αναφέρει με ρητό τρόπο ότι τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο με συγκατάθεσή του. Σήμερα, με την ανοχή των κρατών μελών παρακολουθούνται, ελέγχονται και αποθηκεύονται όλες οι συναλλαγές.

Η κα Ρέντινγκ προέτρεψε την εταιρεία facebook αλλά και άλλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης να ενισχύσουν την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο. Στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξει αυτορρύθμιση των παρόχων στην προστασία των ανηλίκων, ώστε να μην είναι διαθέσιμα των προφίλ τους σε μηχανές αναζήτησης.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ