Σειρά συστάσεων εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών που χρησιμοποιούν έξυπνα μικροκυκλώματα (smart tags), για παράδειγμα στις κάρτες διοδίων ή τις κάρτες που επιτρέπουν την πρόσβαση σε κτίρια.
Σειρά συστάσεων εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών που χρησιμοποιούν έξυπνα μικροκυκλώματα (smart tags), για παράδειγμα στις κάρτες διοδίων ή τις κάρτες που επιτρέπουν την πρόσβαση σε κτίρια.
«Υπάρχει σαφές οικονομικό δυναμικό στη χρήση μικροσκοπικών, έξυπνων μικροκυκλωμάτων που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ αντικειμένων. Αλλά οι Ευρωπαίοι δεν πρέπει να καταληφθούν εξ απήνης από τη νέα τεχνολογία. Για αυτό το λόγο, η Επιτροπή εξέδωσε σήμερα έντονες συστάσεις προς τη βιομηχανία. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη ότι σε περίπτωση που πρόκειται για τα προσωπικά τους δεδομένα, η προσωπική τους ζωή δεν θα είναι προσβάσιμη, ακόμη και σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλο», όπως δήλωσε η αρμόδια επίτροπος Βίβιαν Ρέντινγκ.
Ανάμεσα στις συστάσεις που εξέδωσε η Κομισιόν για την προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων, είναι η ενημέρωση των καταναλωτών για την ύπαρξη μικροκυκλώματος στα προϊόντα που αγοράζουν. «Όταν οι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα με έξυπνα μικροκυκλώματα, αυτά θα πρέπει να απενεργοποιούνται αμέσως και χωρίς χρέωση στο ταμείο, εκτός και αν ο καταναλωτής επιλέξει να αφήσει το μικροκύκλωμα σε λειτουργία», όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν.
Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να ενημερώνονται αν θα χρησιμοποιηθούν τα προσωπικά τους δεδομένα, το είδος των δεδομένων (όπως όνομα, διεύθυνση ή ημερομηνία γέννησης) και για πιο σκοπό. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να παρέχουν σαφείς ετικέτες για τον προσδιορισμό των συσκευών οι οποίες «διαβάζουν» τις αποθηκευμένες στα έξυπνα μικροκυκλώματα πληροφορίες.
Το 2008 πουλήθηκαν παγκοσμίως 2,2 δισεκατομμύρια ετικέτες RFID, όπως αυτές που χρησιμοποιούνται στα διόδια ή για την αναγνώριση εμπορευματοκιβωτίων – σχεδόν το ένα τρίτο από αυτές στην Ευρώπη. Η αξία της παγκόσμιας αγοράς ετικετών RFID υπολογίζεται ότι ήταν 4 δισεκατομμύρια ευρώ το 2008 και ότι θα ανέλθει περίπου στα 20 δισεκατομμύρια ευρώ το 2018.
Πηγή: europa.eu