Τη διανομή, μέσω κουπονιών, 120.000 φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στους μαθητές της Α' Γυμνασίου τον προσεχή Οκτώβριο, εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών. Νέες δράσεις μέσω επιδοτήσεων σε τουριστικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις.
Τη διανομή, μέσω κουπονιών, 120.000 φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στους μαθητές της Α' Γυμνασίου (δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων) με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τον προσεχή Οκτώβριο, εξήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών αναφερόμενος στην πορεία της ψηφιακής στρατηγικής στην Ελλάδα. Γνωστοποίησε ακόμη πως περίπου 1.200 σχολικά βιβλία θα υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή και θα μπορούν οι μαθητές να τα χρησιμοποιούν.
Οπως διευκρίνισε ο ειδικός γραμματέας ψηφιακού σχεδιασμού Βασίλης Ασημακόπουλος θα διανεμηθεί στους γονείς των μαθητών από ένα κουπόνι μέσω του οποίου θα αγοράζουν το φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή της αρεσκείας τους.
Προηγουμένως, ο κ. Παπαθανασίου είχε ενημερώσει την Κυβερνητική Επιτροπή για την πορεία της ψηφιακής στρατηγικής στην Ελλάδα και όπως ανέφερε αργότερα, πραγματοποιήθηκαν και πραγματοποιούνται 2.500 έργα στον τομέα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, τα οποία έχουν μεταξύ τους συνεκτικότητα.
Ο κ. Παπαθανασίου πρόσθεσε ότι εννέα στα 10 παιδιά και νέους έως 24 ετών χρησιμοποιούν στην Ελλάδα το διαδίκτυο, ενώ η πρόσβαση των νοικοκυριών φτάνει το 39%. Επίσης, οι 97 στις 100 επιχειρήσεις με πάνω από 10 εργαζομένους έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Αναφερόμενος στο έως τώρα έργο που πραγματοποιήθηκε στον τομέα της ψηφιακής στρατηγικής, ο κ. Παπαθανασίου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι δημιουργήθηκαν υποδομές για την ευρυζωνικότητα, έγιναν παρεμβάσεις στην παιδεία και στον πολιτισμό και η πρόοδος στους τομείς αυτούς είναι αναμφισβήτητη. Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθηση ότι ως το 2013 οι ευρυζωνικές συνδέσεις θα φτάσουν στο επίπεδο της ΕΕ καθώς και πως περίπου 300.000 πολίτες θα έχουν επωφεληθεί έως το 2013 μέσω των δράσεων της ψηφιακής στρατηγικής.
Νέες δράσεις
Από την πλευρά ο ειδικός γραμματέας ψηφιακού σχεδιασμού ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η ψηφιακή στρατηγική στηρίζεται στο τρίπτυχο της ενίσχυσης με διάφορες δράσεις του κράτους, των επιχειρήσεων και των πολιτών.
Επίσης, σημείωσε ότι προωθούνται δράσεις σχετικά με τη διασύνδεση όλων των δήμων και ότι προγραμματίζονται νέες δράσεις μέσω επιδοτήσεων σε τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς και σε εξαγωγικές, με ειδικότερο στόχο να βελτιωθεί γενικότερα η πρόσβαση όλων στο διαδίκτυο. Απαντώντας δε σε σχετικές ερωτήσεις ανέφερε ότι στο ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί περίπου 80 νέα έργα συνολικής δαπάνης 185 εκατ. ευρώ.
• Επιδότηση τουριστικών επιχειρήσεων για τη δημιουργία πολυγλωσσικών δικτυακών τόπων προβολής με ηλεκτρονικές κρατήσεις (συμπεριλαμβανομένων πληρωμών) με ταυτόχρονη ανάπτυξη διαδραστικού περιεχομένου προβολής της ευρύτερης περιοχής σε γεωγραφικές πλατφόρμες, δημιουργία χώρων WiFi κλπ. (Ν6 - Ψηφιακή Υποστήριξη της ποιότητας ζωής)
Δικαιούχοι: 9.000 ξενοδοχεία και περίπου 20.000 καταλύματα
Ενδεικτικός Προϋπολογισμός: €80 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη (αναλόγως της ζήτησης), δηλαδή επιδότηση επενδυτικών σχεδίων συνολικού ύψους έως €130 εκατ. ευρώ
Έναρξη: Ιούνιος 2009
• Επιδότηση ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση της προβολής και της προώθησης των προϊόντων τους, αξιοποιώντας τεχνολογίες πληροφορικής και ηλεκτρονικών επικοινωνιών και πολυγλωσσικές πλατφόρμες. (Nήμα δράσεων 8 – Εξωστρέφεια)
Δικαιούχοι: Οι Ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν κύκλο εργασιών τουλάχιστον 20% από εξαγωγές
Ενδεικτικός Προϋπολογισμός: €30 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη (αναλόγως της ζήτησης), δηλαδή επιδότηση επενδυτικών σχεδίων συνολικού ύψους έως €60 εκατ. ευρώ
Έναρξη: Ιούλιος 2009
naftemporiki.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ