Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει τολμηρά στην εξυγίανση του ΟΣΕ εξέφρασε ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης, μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό, η οποία ενέκρινε το σχετικό πρόγραμμα.
Την πρόθεση της κυβέρνησης «να προχωρήσει τολμηρά» στην εξυγίανση του ΟΣΕ εξέφρασε ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης, μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό, η οποία ενέκρινε το σχετικό πρόγραμμα.
Ο κ. Στυλιανίδης έκανε λόγο για σημαντική μεταρρύθμιση, καθώς όπως ανέφερε, «το συσσωρευμένο χρέος του οργανισμού αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ, ενώ η αναλογία εσόδων - εξόδων είναι ένα προς οκτώ, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι οκτώ προς 10». «Ο κάθε Ελληνας πολίτης πληρώνει δύο εκατομμύρια ευρώ την ημέρα για τη συντήρηση ενός δικτύου, το οποίο, δυστυχώς, από επιλογές του παρελθόντος απαξιώθηκε και επιβιώνει και λειτουργεί χάρη στη φιλοτιμία των εργαζομένων» συμπλήρωσε.
Τόνισε ακόμη πως στόχος είναι η επανασύνδεση της Ελλάδας με τους σημαντικούς ευρωπαϊκούς και διεθνείς σιδηροδρομικούς άξονες και η παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στους Ελληνες πολίτες, ώστε να βγει η ελληνική περιφέρεια από την απομόνωση, όπως σημείωσε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι πρόκειται για εξυγίανση, και όχι ιδιωτικοποίηση και επισήμανε ότι «η απελευθέρωση επιτρέπει και τη συμμετοχή ιδιωτικών παρόχων υπηρεσιών».
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι ήδη έχει ξεκινήσει διαβούλευση και η κυβέρνηση προτείνει ένα πρόγραμμα μισθωτής εφεδρίας, το οποίο θα μειώσει σαφώς τον αριθμό των εργαζομένων με τέτοιο τρόπο όμως, ώστε να μην διακόπτεται η λειτουργία του οργανισμού.
Σημείωσε ακόμη, ότι παράλληλα με την προσπάθεια εξυγίανσης γίνεται προσπάθεια επιτάχυνσης των έργων, που εκτελούνται στην κεντρική γραμμή της ΠΑΘΕΠ. Κληθείς να σχολιάσει δημοσίευμα για τον προαστιακό και παλιές προμήθειες, ο κ. Στυλιανίδης παρέπεμψε σε απάντηση του ΟΣΕ.
ΠΑΣΟΚ
Το χρέος του οργανισμού, το οποίο το 2004 ήταν 2,3 δισ. ευρώ, το 2009 έφθασε τα 9 δισ. ευρώ και προβλέπεται το 2010 να κινηθεί πάνω από τα 12 δισ. ευρώ, είναι το αποτέλεσμα της κακοδιαχείρισης του ΟΣΕ στα πέντε χρόνια της ΝΔ, σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
ΚΚΕ
Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε το ΚΚΕ υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων πως δίνεται νέο ζεστό χρήμα στους μεγαλοεπιχειρηματίες και μετατρέπονται οι σιδηροδρομικές μεταφορές σε πανάκριβο εμπόρευμα http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/05/19/1665979.htm .
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ