Στο παρελθόν ανήκει η εποχή που οι οικιακές συσκευές κρατούσαν μια ζωή, παρατηρεί η εφημερίδα The New York Times. Το ένα πέμπτο των μεγάλων οικιακών συσκευών στις ΗΠΑ –όπως ηλεκτρικές κουζίνες, πλυντήρια πιάτων και ρούχων– εμφανίζουν βλάβη μέσα στα τρία πρώτα χρόνια μετά την αγορά τους.
Στο παρελθόν ανήκει η εποχή που οι οικιακές συσκευές κρατούσαν μια ζωή, παρατηρεί η εφημερίδα The New York Times.
Τα στοιχεία που έδωσε η Consumer Reports στη δημοσιότητα αποκαλύπτουν ότι το ένα πέμπτο των μεγάλων οικιακών συσκευών στις ΗΠΑ –όπως ηλεκτρικές κουζίνες, πλυντήρια πιάτων και ρούχων– εμφανίζουν βλάβη μέσα στα τρία πρώτα χρόνια μετά την αγορά τους.
Εάν λάβει κανείς υπΆ όψιν του ότι τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2009 πωλήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες 20,96 εκατ. «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές, το πρόβλημα λαμβάνει τεράστιες διαστάσεις.
Σε πολλές περιπτώσεις, τόσο οι αλυσίδες λιανικής όσο και οι τεχνικοί συμβουλεύουν τους πελάτες τους να αγοράσουν καινούργια συσκευή παρά να επισκευάσουν την παλιά.
Για να τους πείσουν, χρησιμοποιούν το επιχείρημα του «νόμου του 50%»: εάν η επισκευή κοστίζει τουλάχιστον μισά χρήματα από το κόστος αγοράς μιας καινούργιας συσκευής, είναι προτιμότερη η αντικατάσταση του προϊόντος. Μια νέα συσκευή, εξάλλου, το πιθανότερο είναι πως έχει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση.
Με τη χώρα, όμως, να βυθίζεται στην ύφεση, οι επισκευαστές υποστηρίζουν ότι οι περισσότεροι Αμερικανοί καταναλωτές απορρίπτουν τη λογική αυτή και προτιμούν να κάνουν αυτό που έκαναν οι πρόγονοί τους στη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης: να ξοδεύουν όσο το δυνατόν λιγότερα.