Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 29 Μαΐου 2009 13:20

Τα μεγάλα έργα υποδομής και η οικονομική ανάπτυξη στη Θράκη

Η αναπτυξιακή ώθηση σε πολλούς τομείς, που προσδίδουν σε μια περιοχή τα μεγάλα έργα υποδομής διαπιστώθηκε στην ημερίδα με θέμα «Μεγάλα έργα υποδομής και οικονομική ανάπτυξη» την οποία συνδιοργάνωσαν στην Κομοτηνή το Επιμελητήριο Ροδόπης, ο ΣΒΒΕ, η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο ΑΜ-Θ στο πλαίσιο της λειτουργίας της έκθεσης «Θράκη 2009».

Η αναπτυξιακή ώθηση σε πολλούς τομείς, που προσδίδουν σε μια περιοχή τα μεγάλα έργα υποδομής διαπιστώθηκε στην ημερίδα με θέμα «Μεγάλα έργα υποδομής και οικονομική ανάπτυξη» την οποία συνδιοργάνωσαν στην Κομοτηνή το Επιμελητήριο Ροδόπης, ο ΣΒΒΕ, η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο ΑΜ-Θ στο πλαίσιο της λειτουργίας της έκθεσης «Θράκη 2009».

Η παρουσία των ομιλητών, υπουργών και ευρωβουλευτών, συνέβαλαν στο να αποτελέσει η εκδήλωση πόλο έλξης των παραγωγικών φορέων και από τους τρεις νομούς της Θράκης καθώς αναλύθηκε συνολικά το πλέγμα των αναπτυξιακών υποδομών που υλοποιούνται στην περιοχή και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας.

Τον κεντρικό στόχο της κυβέρνησης «να καταστεί η Ελλάδα διεθνές διαμετακομιστικό και εμπορευματικό κέντρο», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης λέγοντας πως οι συνδυασμένες μεταφορές και τα έργα υποδομών στη Μακεδονία και τη Θράκη «διασφαλίζουν αυτό το ρόλο».

Ειδικά, δε, για τη Θράκη και το νομό Ροδόπης, σημείωσε την απόφαση «να προσφερθούν οι ευκαιρίες τις οποίες στερήθηκε για πάρα πολλές δεκαετίες».

Από την πλευρά του ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ., Γιώργος Παπαστάμκος χαρακτήρισε τα έργα υποδομών «οριζόντιο παραγωγικό συντελεστή», σημείωσε πως «χωρίς υποδομές δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη» και πρόσθεσε, ότι αν και στην Ελλάδα υπήρξε υστέρηση στον τομέα βασικών υποδομών, «κάλλιο αργά παρά ποτέ αφού ολοκληρώνονται τα μεγάλα δίκτυα προς ανάπτυξη της Θράκης».

Οπως πρόσθεσε, ιδιαίτερο ρόλο θα παίξει «η οικονομική ομογενοποίηση της ευρύτερης περιοχής και σε αυτό αναμένουμε να συμβάλουν Βουλγαρία και Ρουμανία, τα δύο νέα κράτη-μέλη, μέσα από τη διασυνοριακή συνεργασία». Σύμφωνα με τον κ. Παπαστάμκο η οικονομική ομογενοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις «στην ασφάλεια αλλά και στην κοινωνική ευημερία της ευρύτερης περιοχής».

«Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την ανάπτυξη χωρίς περιφερειακή ανάπτυξη και η περιφερειακή ανάπτυξη στη Βόρεια Ελλάδα έχει πολλές παραμέτρους», ανέφερε ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης και υπογράμμισε τις ενεργειακές εξελίξεις κυρίως στην περιοχή της Θράκης με τους αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού «δίνει άλλη διάσταση τόσο στις μεταφορές όσο στο εμπόριο, τις υπηρεσίες και τον τουρισμό» και προέβαλε τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε το ΥΜΑ-Θ, με τη σύσταση του άτυπου συμβουλίου τουριστικής ανάπτυξης και του «ζωντανού βήματος διαλόγου της επιχειρηματικής κοινότητας» για ένα ενιαίο σχέδιο δράσης με στόχο την επιχειρηματική εξωστρέφεια.

Εκ μέρους του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, όπου φιλοξενήθηκε η ημερίδα, ο πρόεδρός του, Νίκος Αγγελίδης, σημείωσε πως οι μεγάλες υποδομές «αλλάζουν άρδην τη φυσιογνωμία ενός τόπου» και πρόσθεσε ότι επιχειρηματικό περιβάλλον δημιουργείται και είναι ευνοϊκό, όταν μια περιοχή «στηρίζεται σε δύο πυλώνες, μεγάλες υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό».

Για την επιχειρηματικότητα της περιοχής οι υποδομές «αποτελούν εφαλτήριο για τις γύρω αγορές που ανήκουν σε αναπτυσσόμενες χώρες με ένα καταναλωτικό κοινό 200 εκατομμυρίων», ανέφερε ο κ. Αγγελίδης, ενώ ειδικά για την Εγνατία Οδό, σημείωσε πως αποτελεί «τον καμβά πάνω στον οποίο θα πρέπει να κεντήσουμε την ενεργειακή Εγνατία, την Εγνατία της Γνώσης, του πολιτισμού και του τουρισμού».

Τέλος, ο πρόεδρος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, Αγγελος Φιλιππίδης, ανέφερε πως το Ταμιευτήριο χρηματοδότησε την Εγνατία «και δεν θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά για ένα έργο που συνδέει όλη τη Βόρεια Ελλάδα», ενώ στα 109 χρόνια της λειτουργίας του έχει χρηματοδοτήσει και άλλα έργα υποδομής. Στο έργο της Εγνατίας συνέβαλε με 400 εκατ. ευρώ και η πλήρης λειτουργία της οδού «πραγματικά θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της Β. Ελλάδας αποτελώντας το σημαντικότερο έργο υποδομής στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια».

Στην ημερίδα χαιρέτησαν ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ, Νίκος Πέντζος, ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε., Απόστολος Γούλας και ο γ.γ. Περιφέρειας ΑΜ-Θ, Δημήτρης Σταμάτης, ενώ την παρακολούθησε και ο πρόξενος των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Hoyt Brian Yee.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΟΧΛΙΑΣ