Η μείωση των φόρων σε συνδυασμό με τα κίνητρα υψηλής απόδοσης οδήγησαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα σε πρωτοφανή επίπεδα τους τελευταίους δύο μήνες.
Η μείωση των φόρων σε συνδυασμό με τα κίνητρα υψηλής απόδοσης οδήγησαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα σε πρωτοφανή επίπεδα τους τελευταίους δύο μήνες.
Το 71% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2009 είναι μοντέλα με κινητήρα έως 1,6 λίτρων, γεγονός που οφείλεται στη μείωση του φόρου για τα αυτοκίνητα μικρής ιπποδύναμης την οποία ενέκρινε το Πεκίνο στις αρχές του έτους.
«Πριν από ένα χρόνο, πολλοί αναρωτιούνταν εάν η Κίνα θα εξελιχθεί σε μια δεύτερη Αμερική, όπου όλοι θα οδηγούν μεγάλα αυτοκίνητα. Ωστόσο, μετά από το ράλι στην τιμή του πετρελαίου, τα μικρά αυτοκίνητα κέρδισαν έδαφος», παρατηρεί ο Δρ. Κανγκ Βου από το East-West Center της Χαβάης.
Ξεκινώντας από την αύξηση του φόρου στα πολυτελή αυτοκίνητα το Σεπτέμβριο, η κινεζική κυβέρνηση δρομολόγησε μια δέσμη μέτρων –από την επιδότηση των αυτοκινήτων χαμηλής κατανάλωσης έως τις κρατικές δαπάνες στους σιδηροδρόμους και τα οδικά δίκτυα– με στόχο την αποτροπή μιας νέας έκρηξης της ζήτησης πετρελαίου που οδήγησε το βαρέλι στα 150 δολάρια το 2004.
Πηγή: Reuters