Τα δύο επικρατέστερα σενάρια για την πτώση του Airbus A330 της Air France είναι το αεροσκάφος να υπέστη σφοδρές αναταράξεις που προκάλεσαν σοβαρές βλάβες ή να χτυπήθηκε από κεραυνό που έθεσε εκτός λειτουργίας το ηλεκτρικό του σύστημα.
Τα δύο επικρατέστερα σενάρια για την πτώση του Airbus A330 της Air France είναι το αεροσκάφος να υπέστη σφοδρές αναταράξεις που προκάλεσαν σοβαρές βλάβες ή να χτυπήθηκε από κεραυνό που έθεσε εκτός λειτουργίας το ηλεκτρικό του σύστημα.
Η Μετεωρολογική Υπηρεσία της Βρετανίας (ΜΕΤ) επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος πετούσε πάνω από μια ενδοτροπική ζώνη σύγκλισης κοντά στον ισημερινό, όπου παρατηρούνται συχνά τροπικές καταιγίδες, αναφέρει η εφημερίδα The Independent.
Τα νέφη κατακόρυφης ανάπτυξης –ή σωρειτομελανίες– εντοπίζονται από τα ραντάρ καιρικών συνθηκών των συγκεκριμένων αεροσκαφών και οι πιλότοι έχουν εκπαιδευτεί στο να τα αποφεύγουν. Σύμφωνα με τη ΜΕΤ, το ύψος των νεφών την ώρα του δυστυχήματος ήταν 45.000 πόδια –ωστόσο, τα πληρώματα των αεροσκαφών που είχαν περάσει από την περιοχή νωρίτερα δεν ανέφεραν ηλεκτρική δραστηριότητα.
Μετά από πειράματα έχουν εντοπιστεί δύο είδη κεραυνού. Ο πρώτος προκαλείται από τη συσσώρευση στατικού ηλεκτρισμού πάνω στο αεροσκάφος καθώς αυτό διαπερνά τα νέφη, ενώ ο άλλος χτυπά απευθείας το αεροσκάφος. Παρότι ο κεραυνός μπορεί να τρομοκρατήσει τους επιβάτες, σπάνια προκαλεί προβλήματα, υποστηρίζει ο αρθρογράφος.
Οι λειτουργίες του Airbus A330 ελέγχονται από ηλεκτρονικό υπολογιστή, παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν διπλά ή ακόμη και τριπλά συστήματα ασφάλειας για την αποτροπή σοβαρής βλάβης στα όργανα του σκάφους στη διάρκεια καταιγίδας. Μια άλλη πιθανότητα είναι το αεροσκάφος να υπέστη ισχυρές αναταράξεις που προκάλεσαν σοβαρή μηχανική βλάβη και διάλυση του αεροσκάφους.
Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, όμως, τα σύγχρονα τζετ έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν υπό ανάλογες συνθήκες, γεγονός που σημαίνει ότι η διατύπωση εικασιών για τα αίτια πτώσης του γαλλικού αεροσκάφους δεν είναι τόσο απλή υπόθεση.