Σήμερα το πρωί αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξαγορά των περισσότερων στοιχείων ενεργητικού της Chrysler από τον όμιλο της Fiat, μετά το «πράσινο» φως που έδωσε το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ για την πώληση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα ανήκει σε ποσοστό 20% στη Fiat.
Σήμερα το πρωί αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξαγορά των περισσότερων στοιχείων ενεργητικού της Chrysler από τον όμιλο της Fiat, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, μετά το «πράσινο» φως που έδωσε το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ για την πώληση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ειδικότερα, το Δικαστήριο ενέκρινε την πώληση της Chrysler και απέρριψε αίτημα από συνταξιοδοτικό ταμείο της Ιντιάνας και από πιστωτές να καθυστερήσει η συμφωνία.
Η νέα εταιρεία που θα προκύψει, η Chrysler Group LLC, θα ανήκει σε ποσοστό 20% στη Fiat. Ποσοστό 9,85% θα ανήκει στην αμερικανική κυβέρνηση, ενώ ένα 2,46% θα ελέγχεται από τον Καναδά. Το υπόλοιπο 67,69% θα ανήκει σε συνταξιοδοτικό ταμείο της United Auto Workers. Σημειώνεται ότι οι κυβερνήσεις των δύο χωρών χρηματοδότησαν τη συμφωνία με 2 δισ. δολάρια.
Η πώληση της Chrysler σηματοδοτεί μια «νίκη» για την κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος είχε δεσμευθεί να βγάλει την εταιρεία γρήγορα από τη διαδικασία της πτώχευσης και να εγγυηθεί 54.000 θέσεις εργασίας.
Ο νέος όμιλος θα ξεκινήσει τη λειτουργία του με ένα σαφώς χαμηλότερο χρέος, λιγότερα έξοδα, μειωμένες εργασιακές δαπάνες, έναν επαρκώς κεφαλαιοποιημένο χρηματοδοτικό βραχίονα και πρόσβαση στις διεθνείς αγορές μέσω της συνεργασίας με τη Fiat.
Η απόφαση του Δικαστηρίου ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία μιας «υγιούς νέας αυτοκινητοβιομηχανίας» με τη Fiat, επισημαίνει η Chrysler στην ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί «πολύ σύντομα».
Υπενθυμίζεται ότι η αμερικανική εταιρεία κατέθεσε αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές στις 30 Απριλίου, σε μια προσπάθεια να αναδιοργανωθεί, διατηρώντας παράλληλα τα σημαντικά στοιχεία ενεργητικού της.
Η ανάκαμψή της ενδεχομένως να εξαρτηθεί από τις προσπάθειες αύξησης των πωλήσεων στις ΗΠΑ, οι οποίες κατέγραψαν πτώση 46% τη χρήση μέχρι το Μάιο. Η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 16,8 δισ. δολαρίων το 2008.