Απόφαση για την ανάπτυξη οκτώ σιδηροδρομικών αξόνων στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και του άξονα Πράγα - Μπρατισλάβα / Βιέννη - Βουδαπέστη - Vidin - Σόφια - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, που φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στην Κεντρική Ευρώπη, έλαβε το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδρίασε σήμερα στο Λουξεμβούργο.
Απόφαση για την ανάπτυξη οκτώ σιδηροδρομικών αξόνων στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και του άξονα Πράγα - Μπρατισλάβα / Βιέννη - Βουδαπέστη - Vidin - Σόφια - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, που φέρνει την Ελλάδα πιο κοντά στην Κεντρική Ευρώπη, έλαβε το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνεδρίασε σήμερα στο Λουξεμβούργο .
Τη χώρα μας στο Συμβούλιο εκπροσώπησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών Δημήτριος Πλατής.
Επιπλέον το Συμβούλιο συζήτησε Πρόταση Κανονισμού για την κατοχύρωση βασικών δικαιωμάτων των επιβατών που μετακινούνται με λεωφορεία και πούλμαν στις διεθνείς και υπεραστικές γραμμές μεγάλων αποστάσεων. Συγκεκριμένα ο Κανονισμός αυτός επικεντρώνεται σε 3 βασικά σημεία:
· Δικαιώματα των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα
· Ζητήματα ευθύνης των μεταφορικών εταιρειών
· Αποζημίωση και παροχή συνδρομής σε περίπτωση διακοπής του ταξιδιού
Συζητήθηκε επίσης, Σχέδιο Οδηγίας του Συμβουλίου που προωθεί την εφαρμογή και εξάπλωση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Η Οδηγία προβλέπει συγκεκριμένους τομείς προτεραιότητας για ανάληψη δράσης σε κοινοτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, προβλέπει την ανάπτυξη των συστημάτων αυτών στον τομέα των οδικών μεταφορών, με έναν τρόπο που θα εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους χρήστες και θα διασφαλίζει την διαλειτουργικότητα και με τους υπόλοιπους τρόπους μεταφορών.
Το Συμβούλιο υιοθέτησε ακόμη Απόφαση για εξουσιοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αρχίσει διαπραγματεύσεις με τη Γεωργία για τη σύναψη συνολικής συμφωνίας στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών.
Τέλος, το Συμβούλιο ενέκρινε συμπεράσματα για την Πράσινη Βίβλο για την αναθεώρηση της πολιτικής για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών(TEN-T). Στο πλαίσιο της σχετικής διαβούλευσης προωθείται από την πλειοψηφία των Κρατών - Μελών προσέγγιση σε δύο επίπεδα, που περιλαμβάνουν:
(α) ένα συνολικό διευρωπαϊκό δίκτυο
(β) ένα δίκτυο προτεραιότητας που εμπεριέχει έναν γεωγραφικό και έναν εννοιολογικό πυλώνα, ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων καινοτομίες όπως τα ευφυή συστήματα για την καλύτερη διαχείριση των υποδομών μεταφορών.