Η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα το 2008, αναλογούσε στο 95% της αγοραστικής δύναμης του μέσου ευρωπαίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, σχετικά με το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ανά κάτοικο και εκπεφρασμένο σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης (ΜΑΔ).
Η αγοραστική δύναμη του μέσου Έλληνα, το 2008, αναλογούσε στο 95% της αγοραστικής δύναμης του μέσου ευρωπαίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, σχετικά με το Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν ανά κάτοικο και εκπεφρασμένο σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης (ΜΑΔ).
Σύμφωνα με τη Eurostat, η αγοραστική δύναμη των Ιταλών αντιστοιχεί στο 100% της αγοραστικής δύναμης του μέσου ευρωπαίου, ενώ κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο βρίσκονται οι Ισπανοί (104%), οι Γάλλοι (107%) και οι Κύπριοι (95%).
Εξάλλου, η αγοραστική ισχύς των Πορτογάλων, των Μαλτέζων, των Τσέχων, των Σλοβάκων και των Σλοβένων βρίσκεται μεταξύ 70% και 90% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Κάτω από το 70% του ευρωπαϊκού μέσου όρου βρίσκεται η αγοραστική δύναμη των Εσθονών, των Ούγγρων, των Λιθουανών και των Πολωνών. Η αγοραστική δύναμη των Ρουμάνων αντιστοιχεί στο 46% του ευρωπαϊκού μέσου όρου και των Βούλγαρων στο 40%.
Αντιθέτως, οι Λουξεμβούργιοι έχουν τη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα στην "ΕΕ των 27", η οποία αναλογεί στο 253% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ακολουθούν οι Ιρλανδοί (140%) και οι Ολλανδοί (135%). Επίσης, η αγοραστική ισχύς των Αυστριακών, των Σουηδών, των Δανών, των ¶γγλων, των Φιλανδών, των Γερμανών και των Βέλγων αναλογεί μεταξύ 110% και 130% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Τέλος, η αγοραστική δύναμη των Τούρκων αντιστοιχεί στο 45% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, των Σκοπιανών στο 32%, των Σέρβων στο 37% και των Αλβανών στο 25%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ