¶δικη χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) την επιβολή έκτακτης φορολογίας στα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού (1929 κυβικών εκατοστών και πλέον), ύψους από € 150 ως € 650, την οποία ανακοίνωσε εχθές ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών.
¶δικη χαρακτηρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) την επιβολή έκτακτης φορολογίας στα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού (1929 κυβικών εκατοστών και πλέον), ύψους από € 150 ως € 650, την οποία ανακοίνωσε εχθές ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών.
Όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή του, τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού φορολογούνται ήδη σημαντικά στη χώρα μας.
Επιπλέον, ο ΣΕΕΑ θεωρεί ακατάλληλη τη χρήση του κυβισμού του κινητήρα κάθε αυτοκινήτου για τον προσδιορισμό της φορολογίας, αφού, όπως υποστηρίζει, δεν συνδυάζεται με την αξία του εκάστοτε αυτοκινήτου και κυρίως δεν λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του. Σημειώνει δε ότι στα περισσότερα κράτη της υπόλοιπης ΕΕ οι υφιστάμενες φορολογίες βασίζονται ήδη σε περιβαλλοντικά κριτήρια (εκπομπές CO2).
Παράλληλα, τονίζει ότι η φορολογία του αυτοκινήτου πρέπει να χαρακτηρίζεται από μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και συνέχεια και ότι οι ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν εκ των προτέρων τη φορολογική επιβάρυνση που θα αντιμετωπίσουν, ώστε να σχεδιάζουν και να προνοούν κατάλληλα για τις αγορές τους.
Καταλήγοντας υπογραμμίζει ότι η μετακύληση της φορολογίας του αυτοκινήτου από την αγορά στη χρήση είναι πλέον επιτακτική και ότι η υπερφορολόγηση των συγκεκριμένων κατηγοριών αυτοκινήτων οδηγεί σε μειωμένα δημοσιονομικά έσοδα, καθώς μειώνει τις πωλήσεις των αντίστοιχων καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία ετησίως εισφέρουν πολύ περισσότερα έσοδα από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ.