Το νέο υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων της Νέας Σμύρνης επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Πρόκειται για χώρο που αναπτύσσεται σε τρία υπόγεια, έχει συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 18.920 τ.μ. και 665 θέσεις στάθμευσης.
Το νέο υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων της Νέας Σμύρνης επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. Πρόκειται για χώρο που αναπτύσσεται σε τρία υπόγεια, έχει συνολική ωφέλιμη επιφάνεια 18.920 τ.μ. και 665 θέσεις στάθμευσης.
« Παραδίδουμε σήμερα ακόμη έναν Σταθμό Αυτοκινήτων. Ο νέος Σταθμός δίνει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της στάθμευσης αυτοκινήτων, στην πυκνοκατοικημένη και εμπορικά αναπτυγμένη περιοχή της κεντρικής πλατείας της Νέας Σμύρνης», δήλωσε ο κ. Σουφλιάς.
Πρόσθεσε επίσης ότι ο σταθμός θα λειτουργεί με αυτοεξυπηρέτηση (δηλαδή οι πελάτες οδηγούν οι ίδιοι το αυτοκίνητό τους στη θέση στάθμευσης, το κλειδώνουν και το παίρνουν οι ίδιοι κατά την αναχώρησή τους, αφού πληρώσουν) και φύλαξη σε 24ωρη βάση.
Αναφέρθηκε ακόμη στα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει, όπως πυροπροστασία, πυρασφάλεια (αυτόματη και χειροκίνητη), ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος για αυτονομία ηλεκτροδότησης και εξαερισμό, ο οποίος συνδυάζεται με εγκατάσταση ειδικών φίλτρων και ηχοαποσβεστήρων, που συντελούν στην εκμηδένιση των αερίων ρύπων και λοιπών θορύβων, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη που έχει εκπονηθεί.
Σε κατάλληλες θέσεις έχουν τοποθετηθεί ηλεκτρονικές πινακίδες, που πληροφορούν τους οδηγούς για την πληρότητα του σταθμού και το επίπεδο στάθμευσης, όπου υπάρχουν κενές θέσεις, ώστε να αποφεύγονται οι περιττές κινήσεις.
Το έργο κατασκευάστηκε με σύμβαση παραχώρησης από την Κ/Ξ των Εταιρειών ΑΕΓΕΚ ΑΕ., ΒΙΟΤΕΡ ΑΕ., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, J&Ρ-ΑΒΑΞ, ΓΕΚ. Ο ανάδοχος παραχώρησης αναλαμβάνει τη συντήρηση - λειτουργία και εκμετάλλευση του σταθμού για 30 έτη, αποδίδοντας στο Δημόσιο το 3% επί των ακαθαρίστων μηνιαίων εσόδων. Μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, ο σταθμός θα αποδοθεί στον κύριο του χώρου που είναι ο Δήμος Ν. Σμύρνης, σε πλήρη λειτουργία.
Αναφερόμενος στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τόνισε ότι «ουσιαστικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006, όταν δόθηκαν οι σχετικές εγκρίσεις από τους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και έγιναν αποδεκτές από το Δήμο οι προταθείσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Όμως υπήρξε και περαιτέρω καθυστέρηση, περίπου ενάμισι έτους, από τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ για μετατόπιση των δικτύων τους, με αποτέλεσμα το έργο να κατασκευάζεται σε τρεις φάσεις αντί μίας, όπως αρχικά είχε μελετηθεί. Αυτό είχε ως συνέπεια επιπλέον καθυστέρηση».
Το οικόπεδο στο οποίο κατασκευάστηκε ο Σταθμός εμβαδού περίπου 7300 τ.μ. είναι ιδιοκτησίας του Δήμου Νέας Σμύρνης, στον οποίο αποδίδεται σήμερα η ισόγεια επιφάνεια του σταθμού και που θα τη διαμορφώσει σύμφωνα με τη μελέτη που έχει ήδη εκπονήσει. Τα έργα διαμόρφωσης θα ξεκινήσουν το Σεπτέμβριο 2009.
Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή δημιουργείται ενιαίος ελεύθερος χώρος από το ¶λσος της Νέας Σμύρνης μέχρι την Κεντρική Πλατεία με τη δημιουργία πεζογέφυρας πάνω από την οδό Αγ. Φωτεινής. Διαμορφώνονται κλιμακωτά παρτέρια που δέχονται κηπευτικό χώμα μέχρι ύψους 2,ΟΟμ. για υψηλή φύτευση, τα υπέργεια τμήματα του σταθμού (κλιμακοστάσια κ.λ.π.) εντάσσονται σε παρτέρια πρασίνου και δημιουργούνται χώροι για την κάλυψη συμβατών με την πλατεία χρήσεων όπως αμφιθεατρικά καθιστικά, κιόσκια, συντριβάνια κ.λ.π.
Ο κ. Σουφλιάς αναφέρθηκε τέλος και στην κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην Καλλιθέα, χωρητικότητας 440 θέσεων, η οποία έχει ξεκινήσει ήδη στην οδό Δημητρακοπούλου. Σύντομα –όπως συμπλήρωσε- θα ξεκινήσει η κατασκευή τριών άλλων σταθμών στην οδό Διοχάρους, πίσω από το Χίλτον, στο Πρώτο Νεκροταφείο και στο Δήμο Δάφνης, κοντά στο σταθμό του Μετρό.