Παρά την πρωτοποριακή τεχνολογία, την κομψή εμφάνιση και τις ασυναγώνιστες δυνατότητές τους, τα ιαπωνικά κινητά δεν έχουν κατακτήσει την αναμενόμενη θέση στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που προβληματίζει τους ειδικούς του κλάδου.
Παρά την πρωτοποριακή τεχνολογία, την κομψή εμφάνιση και τις ασυναγώνιστες δυνατότητές τους, τα ιαπωνικά κινητά δεν έχουν κατακτήσει την αναμενόμενη θέση στην παγκόσμια αγορά, γεγονός που προβληματίζει τους ειδικούς του κλάδου.
«Η Ιαπωνία βρίσκεται έτη μπροστά σε επίπεδο καινοτομίας αλλά δεν έχει κατορθώσει να διευρύνει τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό», επισημαίνει ο Γκέρχαρντ Φάζολ, πρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας τεχνολογίας Eurotechnology Japan στο Τόκιο.
Το φαινόμενο αυτό οι Ιάπωνες το ονομάζουν «σύνδρομο των Γκαλαπάγκος», παρομοιάζοντας τα ιαπωνικά κινητά με τα ενδημικά είδη που μελέτησε ο Δαρβίνος στα Νησιά Γκαλαπάγκος, τα οποία είχαν εξελιχθεί και διαφοροποιηθεί θεαματικά από τα «ξαδέρφια» τους στην ενδοχώρα.
«Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι στην Ιαπωνία ακόμη και οι καταναλωτές μέσου εισοδήματος διαθέτουν τα πλέον προηγμένα μοντέλα κινητών τηλεφώνων», παρατηρεί ο Τακέσι Νατσούνο, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Keio του Τόκιο. «Αναρωτιόμαστε γιατί δεν μπορεί η Ιαπωνία να επενδύσει σε αυτό της το προβάδισμα», συμπληρώνει.
Πολλές ιαπωνικές εταιρείες τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού εξετάζουν πλέον στρατηγικές επέκτασης στις αγορές του εξωτερικού, με τη NEC μεταξύ αυτών, η οποία το 2006 διέκοψε τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό λόγω ζημιών. Ανάλογες επεκτατικές κινήσεις σχεδιάζουν οι Panasonic, Sharp, Toshiba και Fujitsu.
«Οι ιαπωνικές εταιρείες κινητών τηλεφώνων θα πρέπει ή να στραφούν στο εξωτερικό ή να εγκαταλείψουν τον κλάδο», τονίζει ο Κένσι Ταζάκι, διευθύνων αντιπρόεδρος στη συμβουλευτική εταιρεία Gartner Japan.
Πηγή: The New York Times