Υπέρ των μέτρων για την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων και φορτηγών που εξαγγέλθηκαν σήμερα από το ΥΠΕΧΩΔΕ τάσσεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων – Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ).
Υπέρ των μέτρων για την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων και φορτηγών που εξαγγέλθηκαν σήμερα από το ΥΠΕΧΩΔΕ τάσσεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων – Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ).
Ο ΣΕΑΑ, στη σχετική ανακοίνωσή του, χαιρετίζει την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία, όπως αναφέρει, είχε καταστεί επιτακτική, «αφού η συνεχιζόμενη γήρανση και διόγκωση του στόλου των αυτοκινήτων και φορτηγών έχει δυσμενέστατες συνέπειες στο περιβάλλον, στην οδική ασφάλεια και στην κυκλοφορία, άρα στην εθνική οικονομία και στην ποιότητα ζωής όλων μας».
Ο Σύνδεσμος αναφέρει επίσης ότι στην Ελλάδα η αύξηση του στόλου δεν οφείλεται στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων (που είναι κατά 25% χαμηλότερες ανά κάτοικο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ή 34% χαμηλότερες από το μέσο όρο της ΕΕ των 15), αλλά στο γεγονός ότι ετησίως αποσύρεται ελάχιστος αριθμός παλαιών αυτοκινήτων.
Σε ό,τι αφορά τα μεσαία και βαρέα φορτηγά, ο ΣΕΕΑ σημειώνει ότι «η γήρανση στα μεσαία και βαρέα φορτηγά, μέσης ηλικίας 17 ετών, έχει βαρύτατες συνέπειες στο περιβάλλον, ειδικά στην επιβάρυνση με σωματίδια στα αστικά κέντρα και δραματικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια, αφού από μελέτη του ΕΜΠ έχει τεκμηριωθεί ότι τα παλαιά φορτηγά είναι σχεδόν 5 φορές πιο θανατηφόρα από τα αντίστοιχα νεώτερα οχήματα.»
Καταλήγοντας ο Σύνδεσμός τονίζει: «εξαιρετικής σημασίας, είναι η ανάγκη άμεσης νομοθέτησης των οικονομικών κινήτρων και όλων των διαδικασιών, αφού ευνόητο είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου θα τεθεί σε αναστολή, ωσότου αυτά τεθούν σε ισχύ».