«Τα μέτρα που ανακοινώσαμε δεν έχουν κανέναν άλλο χαρακτήρα εκτός από τον περιβαλλοντικό και αποβλέπουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς με αφορμή τις επικρίσεις που δέχθηκε για τις χθεσινές του ανακοινώσεις.
«Τα μέτρα που ανακοινώσαμε δεν έχουν κανέναν άλλο χαρακτήρα εκτός από τον περιβαλλοντικό και αποβλέπουν στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς με αφορμή τις επικρίσεις που δέχθηκε για τις χθεσινές του ανακοινώσεις.
Συγκεκριμένα επεσήμανε ότι «όλες οι μελέτες έχουν δείξει ότι το 70% των ρύπων στις αστικές περιοχές οφείλεται στην οδική κυκλοφορία. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε μια δέσμη μέτρων: περιβαλλοντικά τέλη, απόσυρση παλαιών οχημάτων που ρυπαίνουν, ανανέωση στόλου οχημάτων με νέας τεχνολογίας, πράσινος δακτύλιος»
Τόνισε επίσης ότι «παρόμοιο πρόγραμμα εφαρμόζεται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες μάλιστα διαθέτουν πυκνά δίκτυα μετρό και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».
Αναφερόμενος στην πορεία των έργων του Μετρό, ο κ. Σουφλιάς τόνισε «κατηγορηματικά ότι προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς» και πρόσθεσε ότι «ο ρυθμός κατασκευής των έργων μετρό στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία είναι διπλάσιος από εκείνον των προηγούμενων υβερνήσεων».
Είπε επίσης ότι το 2007 παραδόθηκαν τρεις νέοι σταθμοί (Κεραμεικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω), εντός του Αυγούστου παραδίδεται ο σταθμός στο Νομισματοκοπείο, μέχρι τέλους του χρόνου θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί (Χολαργός, Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι) και την επόμενη ¶νοιξη θα παραδοθούν άλλοι τέσσερις σταθμοί (Ηλιούπολη, ¶λιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό).
Ο διαγωνισμός για ακόμη έξι σταθμούς στην επέκταση από Χαϊδάρι προς Πειραιά είναι σε εξέλιξη και σύντομα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για τη μεγάλη γραμμή σχήματος U με 20 νέους σταθμούς (Γαλάτσι, Πανεπιστήμιο, Παγκράτι, Μαρούσι). Μάλιστα, μελετήσαμε και το συνολικό σχέδιο ανάπτυξης του μετρό στην Αθήνα με 200 σταθμούς και 220 χιλιόμετρα δίκτυο γραμμών, το οποίο εντάχθηκε στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο.
«Επί πέντε χρόνια όλοι οι διαθέσιμοι πόροι για τις συγκοινωνιακές υποδομές στην Αθήνα πήγαν κατά προτεραιότητα στα έργα του μετρό και έτσι μαζί με το Μετρό στη Θεσσαλονίκη έχει αναπτυχθεί το μεγαλύτερο μέτωπο έργων μετρό που έγινε ποτέ στην Ελλάδα», κατέληξε ο κ. Σουφλιάς.