Από την επαναχρησιμοποίηση των διαστημοπλοίων και τη συχνότητα των πτήσεων εξαρτάται η πτώση του κόστους του διαστημικού τουρισμού σε «θνητά επίπεδα», σύμφωνα με το περιοδικό NewScientist. Η τεχνολογία που θα επιτρέψει την πολλαπλή και συχνή χρήση του διαστημικού εξοπλισμού θα ανοίξει το δρόμο για τις διακοπές στο διάστημα.
Από την επαναχρησιμοποίηση των διαστημοπλοίων και τη συχνότητα των πτήσεων εξαρτάται η πτώση του κόστους του διαστημικού τουρισμού σε «θνητά επίπεδα», σύμφωνα με το περιοδικό NewScientist.
Η τεχνολογία που θα επιτρέψει την πολλαπλή και συχνή χρήση του διαστημικού εξοπλισμού θα ανοίξει το δρόμο για τις διακοπές στο διάστημα.
Το πρώτο επανδρωμένο διαστημόπλοιο που κατασκευάστηκε με ιδιωτικούς πόρους ήταν το πλήρως ανακυκλώσιμο SpaceShipOne, το κόστος του οποίου ανήλθε στα 25 δισ. δολάρια –πολύ φτηνότερο από το αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο που κατασκευάστηκε με κρατική χρηματοδότηση.
Η Spaceship Company –κοινοπραξία μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας του SpaceShipOne και του μεγιστάνα Ρίτσαρντ Μπράνσον– σχεδιάζει ήδη το διάδοχο του θρυλικού SpaceShipOne που εκτίθεται πλέον στο Διαστημικό Μουσείο στην Ουάσιγκτον –το το SpaceShipTwo.
«Για να φέρουμε πραγματική επανάσταση στο κόστος και την αξιοπιστία, πρέπει να κατασκευάσουμε ένα πλήρως επαναχρησιμοποιούμενο σύστημα», υπογραμμίζει ο Έλον Μασκ, πρόεδρος και επικεφαλής σχεδίασης στην εταιρεία SpaceX. «Αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες τεχνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος», προσθέτει.
Παρά το γεγονός ότι το διαστημικό λεωφορείο που χρησιμοποιεί η NASA δεν είναι πλήρως επαναχρησιμοποιούμενο –σε κάθε πτήση, το ακριβό εξωτερικό ρεζερβουάρ απορρίπτεται στη θάλασσα– ενσωματώνει τις κυριότερες τεχνολογίες που ανοίγουν το δρόμο για αξιόπιστη πρόσβαση στο διάστημα με χαμηλό κόστος, υπογραμμίζει ο Ντάνιελ Ράσκι, επιστήμονα της NASA.
Το μυστικό είναι η επαναχρησιμοποίηση, η οποία συνδυάζεται με τις συχνές πτήσεις. Εκεί που χωλαίνει το διαστημικό λεωφορείο είναι η συχνότητα των πτήσεων», συμπληρώνει.