Μειωμένα κατά 52,3% εμφανίζονται τα κέρδη των 289 μεγαλύτερων εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων «τεσσάρων» και «δύο τροχών» το 2008, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η Stat Bank. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε πτώση 8,4%.
Μειωμένα κατά 52,3% εμφανίζονται τα κέρδη των 289 μεγαλύτερων εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων «τεσσάρων» και «δύο τροχών» το 2008, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η Stat Bank.
Ειδικότερα, τα συνολικά κέρδη των εν λόγω επιχειρήσεων μειώθηκαν από 173,2 εκατ. ευρώ το 2007 σε 82,5 εκατ. ευρώ το 2008, ενώ πτώση 8,4%, στα 10,5 δισ. ευρώ, παρουσίασε και ο κύκλος εργασιών.
«Όλα τα στοιχεία πιστοποιούν ότι η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου υπέστη κατά τον πλέον δυσάρεστο τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής δυσπραγίας», τονίζει η Stat Bank, παρατηρώντας ότι η πορεία της αγοράς το πρώτο εξάμηνο του 2009 δεν έχει αλλάξει, δεδομένου ότι οι συνολικές πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν μείωση 28,1%.
Οι επιδόσεις των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων στηρίχθηκαν σε σημαντικό βαθμό στην πορεία των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Το 2008 ταξινομήθηκαν 267.242 νέα επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 279.794 το 2007. Έτσι, στα νέα αυτοκίνητα η αγορά των «τεσσάρων Τροχών» εμφάνισε μια επιβράδυνση 4,5%.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, η πορεία της αγοράς επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, το 67,1% των οποίων κινήθηκε στο φάσμα της κερδοφορίας – έναντι 75% ένα χρόνο νωρίτερα – ενώ το 32,9% εμφάνισε ζημιές – έναντι 25% το 2007.
«Έχουμε δηλαδή μια καθαρή και σημαντική αύξηση των ζημιογόνων επιχειρήσεων και μία μείωση των κερδοφόρων εταιριών του κλάδου», παρατηρεί η Stat Bank.
Παρά την πτώση της κερδοφορίας, «τη μερίδα του λέοντος» στα κέρδη απέσπασαν και κατά το 2008 οι εισαγωγικές εταιρείες επιβατικών αυτοκινήτων, οι οποίες διαχειρίστηκαν το 80% των συνολικών κερδών του κλάδου, πραγματοποίησαν συνολικές πωλήσεις 5,6 δισ. ευρώ και είδαν τα καθαρά τους κέρδη να υπερβαίνουν τα 66 εκατ. ευρώ.
Η πολυπληθέστερη κατηγορία των dealers είχε έντονα αρνητική πορεία, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι έμποροι αυτοκινήτων πέρασαν από μια κερδοφόρο σε μία ζημιογόνο χρήση. Συγκεκριμένα, οι 178 μεγαλύτεροι dealers εμφάνισαν μείωση 7,3% των συνολικών πωλήσεών τους που διαμορφώθηκαν στα 3,6 δισ. ευρώ.
Οι 32 εταιρείες εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων εμφάνισαν ελαφρά αύξηση των πωλήσεών τους που όμως δεν στάθηκε ικανή να διατηρήσει την κερδοφορία τους στα ίδια επίπεδα. Πάντως η εμπορία ανταλλακτικών παραμένει ένα καλο σημείο στήριξης της κερδοφορίας των εμπλεκομένων επιχειρήσεων.
Έντονα αρνητική εμφανίζεται η πορεία των επιχειρήσεων χρηματοδότησης της αγοράς αυτοκινήτων- διτρόχων. Οι 5 εταιρείες του κλάδου μείωσαν τον κύκλο εργασιών τους κατά 17% ενώ μετέτρεψαν τα κέρδη του 2007 σε ζημιές το 2008.
Οι εταιρείες
Σε ότι αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των μεμονωμένων επιχειρήσεων αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η Toyota Hellas παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της αγοράς και η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Kosmocar (Volkswagen, Audi, Bentley) που εκπροσωπείται από τον όμιλο επιχειρήσεων Μανδύλα. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Mercedes Benz Hellas η οποία εμφάνισε ανεπαίσθητη κάμψη πωλήσεων, ενώ ανοδική εμφανίζεται η πορεία του κύκλου εργασιών της Σφακιανάκης, που εκτός των άλλων αντιπροσωπεύει τα επιβατικά αυτοκίνητα Suzuki. Ιδιαίτερα ανθεκτική παρουσιάζεται η πορεία της BMW Hellas και έντονα καθοδική η πορεία της Ford Motor Hellas.