Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2009 07:04

Lenovo: Ζημίες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο

Ζημίες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο εμφάνισε η Lenovo Group Ltd., η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών της Κίνας, καθώς η μείωση της ζήτησης σε ΗΠΑ και Ευρώπη, υπερέβη την βελτίωση των πωλήσεών της στο εσωτερικό.

Ζημίες για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο εμφάνισε η Lenovo Group Ltd., η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών της Κίνας, καθώς η μείωση της ζήτησης σε ΗΠΑ και Ευρώπη, υπερέβη την βελτίωση των πωλήσεών της στο εσωτερικό.

Οι καθαρές ζημίες το πρώτο τρίμηνο της χρήσης που έληξε στις 30 Ιουνίου διαμορφώθηκαν στα 16 εκατ. δολ. έναντι καθαρών κερδών ύψους 110,5 εκατ. δολ., πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή της. Η εταιρεία – σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές – προβλεπόταν να εμφανίσει ζημίες 54 εκατ. δολαρίων.

Το πρώτο τρίμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της Lenovo μειώθηκαν στα 3,46 δισ. δολ. από 4,21 δισ. δολάρια. Αναλυτές προέβλεπαν ότι έσοδά της θα διαμορφωθούν στα 3,3 δισ. δολάρια.

Οι μετοχές της Lenovo, σημείωναν απώλειες 4% φθάνοντας στα 3,50 δολ. Χονγκ Κονγκ η μία στις 11:11 π.μ. στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, περιορίζοντας την ετήσια άνοδό του στο 66%, έναντι ανόδου 42% του δείκτη Hang Seng. Το 2008 οι μετοχές της Lenovo σημείωσαν απώλειες 70%.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν στο 1,67 δισ. δολ. από 1,66 δισ. δολ. ή περίπου το ήμισυ των εσόδων της.

Η κινεζική Lenovo που μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία στις ΗΠΑ από το Πεκίνο, μετά την εξαγορά του σκέλους προσωπικών ηλεκτρονικών υπολογιστών της International Business Machines Corp. (IBM) το 2005, είπε ότι τα έσοδα στις «ώριμες αγορές» μειώθηκαν 31% στο 1,31 δισ. δολ. καθώς η ζήτηση από τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη μειώθηκε.

Τον Ιανουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε την κατάργηση 2.500 θέσεων εργασίας στο εξωτερικό σε μια προσπάθεια να επιτύχει ετήσια εξοικονόμηση κόστους 300 εκατ. δολαρίων.

Η Lenovo θα ανοίξει 8.500 καταστήματα τα τρία επόμενα χρόνια με στόχο την εξυπηρέτηση των πελατών στις αγροτικές περιοχές της Κίνας, σύμφωνα με ανακοίνωσή της τον Μάρτιο. Η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει 15 μοντέλα αξίας χαμηλότερης των 3.500 γιουάν, για τους καταναλωτές στις παραπάνω περιοχές της Κίνας.

Οι κάτοικοι μικρότερων πόλεων και χωριών θα έχουν έκπτωση έως 13% με τις αγορές ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, στο πλαίσιο του οικονομικού πακέτου στήριξης της κυβέρνησης ύψους 4 τρισ. γιουάν, σύμφωνα με την ανακοίνωση της κυβέρνησης τον Νοέμβριο.

Οι εξαγωγές της Lenovo αυξήθηκαν 2,9% από έτος σε έτος φθάνοντας στους 5,76 εκατ. Η/Υ το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο μετά από μείωση 3,1% των εξαγωγών στο σύνολο του κλάδου, σύμφωνα με την έρευνα της IDC. Το μερίδιο αγοράς Η/Υ της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκε στο 8,7% το τρίμηνο, από 8,3% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς.

Η Hewlett-Packard Co., η μεγαλύτερη εταιρείας κατασκευής κομπιούτερ στον κόσμο, αύξησε το μερίδιο αγοράς της στο 19,8% από 18,5% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την IDC. Η Dell Inc. – η δεύτερη κατά σειρά – μείωσε το μερίδιό της στο 13,7% από 16,1%.

ΠΗΓΗ: Bloomberg