Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2009 12:46

Στην κυκλοφορία η σήραγγα Αρτεμισίου

Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η νέα σήραγγα Αρτεμισίου, μήκους 1.400 μέτρων. «Σύμβολο αλλαγής εποχής και προοπτικής ανάπτυξης για την Πελοπόννησο», χαρακτήρισε το έργο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς. ΠΑΣΟΚ: Μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση άλλων δημόσιων έργων.

Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η νέα σήραγγα Αρτεμισίου, μήκους 1.400 μέτρων. «Σύμβολο αλλαγής εποχής και προοπτικής ανάπτυξης για την Πελοπόννησο», χαρακτήρισε το έργο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.

Σε δηλώσεις του κατά την επιθεώρηση των εργασιών στο σημείο, ο κ. Σουφλιάς διευκρίνισε ότι μέχρι το τέλος Αυγούστου θα λειτουργεί και η παλιά σήραγγα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Στη συνέχεια, από τα τέλη Αυγούστου και για δυο μήνες, η κυκλοφορία θα γίνεται μόνο από τη νέα σήραγγα, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες αναβάθμισης στην παλιά.

«Η παλαιά σήραγγα δεν πληρούσε τους κανόνες ασφαλείας θα αναβαθμιστεί κατασκευαστικά και από το Νοέμβριο θα λειτουργούν κανονικά και οι δύο σήραγγες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

«Η νέα σήραγγα Αρτεμισίου –πρόσθεσε- αποτελεί κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου που κατασκευάζεται, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη και είναι ένας από τους πέντε δρόμους ανάπτυξης που κατασκευάζουμε και τους ονομάσαμε δρόμους ανάπτυξης, γιατί με την κατασκευή τους θα αλλάξει η Ελλάδα. Θα αλλάξει η προοπτική ανάπτυξης πάρα πολλών περιοχών κι ολόκληρης της Ελλάδας».

Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς, το συνολικό μήκος των πέντε δρόμων ανάπτυξης που κατασκευάζονται είναι 1.417 χιλιόμετρα και το κόστος φθάνει τα 9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ αποτελούν ιδιωτικά κεφάλαια.

Ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη καλύπτει συνολικά 205 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 123χλμ θα είναι αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ενώ στα υπόλοιπα 82χλμ μεταξύ Κορίνθου - Τρίπολης γίνεται λειτουργική αναβάθμιση σΆ ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με λωρίδα εκτάκτου ανάγκης.

Ο κ. Σουφλιάς δήλωσε τέλος πως η σήραγγα Αρτεμισίου κατασκευάστηκε έξι μήνες νωρίτερα από το Μάρτιο του 2010, όπως προέβλεπε το χρονοδιάγραμμα, γιΆ αυτό και συνεχάρη την κατασκευάστρια κοινοπραξία Μορέας «για την ταχύτητα και την ποιότητα που κατασκευάζει τον δρόμο».

Συμπλήρωσε ότι το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη μαζί με τις νέες σήραγγες Νεοχωρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία το Μάρτιο του 2010 και λίγο μετά θα ακολουθήσει η παράδοσης της παράκαμψης Σπαθοβουνίου και της νέας σήραγγας Στέρνας. Το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Λεύκτρο θα παραδοθεί σταδιακά ως το Μάρτιο του 2010. «Είναι θετικό ότι η δεύτερη σήραγγα Αρτεμισίου ολοκληρώθηκε και μάλιστα μέσα στις συμβατικές ημερομηνίες, δεν σημαίνει, όμως, τίποτα και δεν μπορεί να κρύψει τις μεγάλες καθυστερήσεις στα άλλα σημεία του οδικού άξονα, και ειδικότερα σε αυτά που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα», σημείωσε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Δημοσίων Έργων, Γιάννης Μαγκριώτης, σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

Μεταξύ άλλων ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο τμήμα Αθήναιο – Λεύκτρο, το οποίο «με βάση την σύμβαση, έπρεπε να παραδοθεί στα μέσα του 2008».

«Ο κ. Σουφλιάς στην περσινή επίσκεψή του ανακοίνωσε, πως θα παραδοθεί στα μέσα του 2009 και σήμερα ανακοίνωσε τουλάχιστον άλλους έξι μήνες καθυστέρησης. Δηλαδή συνολικά ενάμισι χρόνο καθυστέρηση», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Επιτέλους παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος κλάδος της σήραγγας του Αρτεμισίου. Θα ήμασταν πιο ευτυχείς αν δεν βλέπαμε μοναχά εγκαίνια αυτοκινητοδρόμων, αλλά και την ανάπτυξη ενός νέου σιδηροδρομικού δικτύου, μια και το τρένο είναι ένα πιο ασφαλές και οικολογικό μέσο και αποτελεί, άλλωστε, μια οικονομικότερη επιλογή ως προς την κατασκευή του από αυτή των αυτοκινητοδρόμων», σχολίασε από την πλευρά του ο Π. Σκουρλέτης, μέλος του Γραφείου Τύπου και της ΚΠΕ του ΣΥΝ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ