Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 18 Αυγούστου 2009 13:26

Ευ. Στυλιανίδης: Εθνικό στοίχημα ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου

Τη «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10», την πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται στη χώρα μας με τη μέθοδο του «προωθούμενου φορέα», επισκέφθηκε σήμερα στη Φθιώτιδα ο υπουργός Μεταφορών Ευ. Στυλιανίδης. Στα τέλη του 2013 αναμένεται να παραδοθεί η νέα διπλή γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός. Στα 715,89 εκατ.€ το συνολικό κόστος του έργου.

Τη «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» που κατασκευάζεται στην περιοχή Στύρφακα, στη Φιώτιδα, επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευριπίδης Στυλιανίδης, στο πλαίσιο επίσκεψής του στο νομό.

Η «Σιδηροδρομική Γέφυρα 10» αποτελεί τμήμα της υπό κατασκευή διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός στον ¶ξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι). Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε € 715,89 εκατομμύρια (συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση).

Πρόκειται για την πρώτη σιδηροδρομική γέφυρα που κατασκευάζεται στη χώρα μας με την μέθοδο του «προωθούμενου φορέα», καθώς μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί με τη μέθοδο αυτή, μόνον οδικές γέφυρες μικρότερου βάρους.

Η μέθοδος αυτή επιλέχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων (35 μέτρα) το οποίο καθιστά απαγορευτική την χρήση ικριωμάτων με συμβατική μέθοδο κατασκευής.

Με τη εν λόγω μέθοδο κατασκευάζεται ανά τμήμα ο φορέας της γέφυρας (επιφάνεια πάνω στην οποία στρώνονται οι γραμμές) στο ένα άκρο της γέφυρας και στη συνέχεια προωθείται σταδιακά από το ένα βάθρο στο άλλο, έως το απέναντι άκρο.

Στο τελευταίο στάδιο, πέραν της ώσης, απαιτήθηκε ενισχυτικά και έλξη του φορέα, προκειμένου να μετακινηθεί το συνολικό βάρος (περίπου 20.000 τόνοι) στην τελική του θέση.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 52 χλμ, αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό «ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ» έως το Σταθμό «ΔΟΜΟΚΟΣ» μήκους 54 χλμ. Οι συρμοί θα κινούνται πλέον στο τμήμα αυτό με ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά μισή ώρα (συνολικά 3,5 ώρες).

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η υποδομή στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός θα έχει παραδοθεί έως τα τέλη του 2011 και έως τα τέλη του 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η επιδομή, η ηλεκτροκίνηση, η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση- τηλεπικοινωνίες.

«Με την ολοκλήρωση των έργων, το Δεκέμβριο του 2013 με ηλεκτροκίνηση, τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί πλέον 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα-Δομοκός 108 λεπτά, και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες», σημείωσε στις δηλώσεις του ο κ. Στυλιανίδης, τονίζοντας πως η κυβέρνηση επενδύει σημαντικά στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Συνεχίζουμε -είπε- απρόσκοπτα τα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου. Επενδύουμε σημαντικά ποσά, της τάξης των €6,2 δισ., €4,6 δισ. από τα προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ 2007-2013 και €1,6 δισ. από Εθνικούς πόρους.

«Η εξυγίανση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηρόδρομου, αποτελούν μια σημαντική μεταρρύθμιση, ένα μεγάλο εθνικό στοίχημα. Και είμαι βέβαιος ότι θα το κερδίσουμε και αυτό», τόνισε χαρακτηριστικά.

ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ

Συνολικό Μήκος 522 μ

Συνολικό Πλάτος 13,9 μ

Μέγιστο Ύψος 42 μ

Κόστος Κατασκευής 4,7 εκ ευρώ

Διάρκεια Κατασκευής 2 χρόνια

Αύριο το πρωί, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών θα έχει διαδοχικές συναντήσεις με τους προέδρους, διευθύνοντες συμβούλους και τα νεοτοποθετηθέντα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.