Την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών να μην υπάρξει αλλαγή στον υπάρχοντα σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Πατρών ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, μετά από συνάντηση που είχε με τους Διευθύνοντες Συμβούλους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών να μην υπάρξει αλλαγή στον υπάρχοντα σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου-Πατρών ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, μετά από συνάντηση που είχε με τους Διευθύνοντες Συμβούλους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από ενδελεχή διερεύνηση ζητημάτων που αφορούσαν στην τροποποίηση της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή του Διακοπτού και μετά από ανταλλαγή απόψεων τόσο με τοπικούς φορείς της Αχαΐας όσο και με το ΥΠΕΧΩΔΕ και την Ολυμπία Οδό, κατέληξε στην απόφαση ότι δεν μπορεί να υπάρξει αλλαγή στον υπάρχοντα σχεδιασμό» ανέφερε ο κ. Μπεκίρης.
Εξηγώντας τους λόγους της απόφασης σημείωσε: «Πρώτον, γιατί δεν υπήρξε συμφωνία με το ΥΠΕΧΩΔΕ και τον παραχωρησιούχο. Δεύτερον, γιατί οποιαδήποτε άλλη χάραξη απαιτεί μεγάλη χρονική και οικονομική εκτροπή από τον ήδη υπάρχοντα σχεδιασμό. Τρίτον, γιατί κρίνει πως το κοινό συμφέρον, το συμφέρον της χώρας αλλά και των κατοίκων του νομού Αχαΐας απαιτεί την ταχύτερη ολοκλήρωση αυτού του έργου με γρήγορη, ασφαλή σύνδεση της Αθήνας με το Αίγιο και την Πάτρα.»
Τόνισε δε πως για την κυβέρνηση αποτελεί «πρώτη προτεραιότητα η ολοκλήρωση αυτού του έργου το οποίο έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να στερείται η νοτιοδυτική Ελλάδα έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο».
Στόχος είναι, όπως ανέφερε «να ολοκληρωθούν οι εργασίες μέχρι την Πάτρα το 2015, ώστε η διαδρομή Αθήνα-Αίγιο να πραγματοποιείται μόλις σε 1:35΄ από 2:53΄ που είναι σήμερα και η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε 1:55΄ από 3:34΄ που είναι σήμερα».
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την πορεία υλοποίησης του έργου Κιάτο - Αίγιο, μήκου 72 χλμ. σε εξέλιξη βρίσκονται οι εξής συμβάσεις:
• Τέσσερις (4) συμβάσεις, συνολικού συμβατικού ποσού 313,5 εκ. ¤. για την κατασκευή υποδομής της γραμμής, που καλύπτουν όλο το τμήμα εκτός της περιοχής Διακοπτού - Ελαιώνα.
• Συμβάσεις προμηθειών υλικών επιδομής της γραμμής (σιδηροτροχιές, σκύρα, στρωτήρες, αλλαγές), συνολικού ποσού 55 εκ ¤.
• Έργα αρχαιολογίας και αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ καθώς και απαλλοτριώσεις σε εξέλιξη.
Παράλληλα, για την ολοκλήρωση της γραμμής από Κιάτο έως Αίγιο με σηματοδότηση - τηλεπικοινωνίες και τηλεδιοίκηση προγραμματίζεται να προκηρυχτούν ακόμη:
* Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Χ.Θ. 73+135 έως Χ.Θ. 79+000 και σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 88,5 εκατ. ευρώ.
* Κατασκευή επιδομής, σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών, Η/Μ σηράγγων, φυτοτεχνικές εργασίες και ολοκλήρωση έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη από Χ.Θ. 21+200 έως ΧΘ 91+500», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 126,5 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στην πορεία υλοποίησης του έργου Aίγιο - Πάτρα, μήκους 41 χλμ.), για το τμήμα από Ροδοδάφνη (Αίγιο) (Χ.Θ. 91+500) έως Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) προετοιμάζεται η δημοπράτηση της πρώτης εργολαβίας υποδομής «Κατασκευή υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος από χλμ. 91 έως χλμ. 113 και σήραγγα Παναγοπούλας», εκτιμώμενου προϋπολογισμού 305 εκ. ¤, που προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του 2010.
Εκτιμάται δε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το 2014.
Στο τμήμα από Ψαθόπυργο (χλμ. 113) έως τη περιοχή του Ρίου (χλμ 120) είναι σε εξέλιξη οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής, που προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του 2010. Εκτιμάται ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου το 2014.
Στο τμήμα από τη περιοχή του Ρίου (χλμ 120) έως το νέο ΣΣ Αγ. Διονυσίου (χλμ 126,4) είναι σε εξέλιξη οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους 2010.
Τέλος, στο τμήμα από το νέο ΣΣ Αγ. Διονυσίου (χλμ 126,4) έως τη συναρμογή της γραμμής με αυτή προς Πύργο (χλμ. 132), είναι σε εξέλιξη οι μελέτες, οι οποίες βρίσκονται στη διαδικασία συγκεκριμένα στη διαδικασία έκδοσης των Περιβαλλοντικών Όρων του υπόψη τμήματος και οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν, με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, μέχρι το τέλος του 2011.