Κατατέθηκε απόψε στη Βουλή η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ που προβλέπει τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα. Αναλυτικά το κείμενο της τρoπολογίας.
Κατατέθηκε απόψε στη Βουλή η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ που προβλέπει τη θέσπιση «περιβαλλοντικών» τελών κυκλοφορίας, οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων και την καθιέρωση «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα.
Η τροπολογία προβλέπει τα εξής:
- Ορίζεται ότι για την εφαρμογή των νέων μέτρων τα οχήματα κατατάσσονται, με βάση την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα τους και ανάλογα με την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας τους, σε τέσσερις κλάσεις.
Τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις τέλη κυκλοφορίας αναπροσαρμόζονται υπολογιζόμενα εφεξής με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του οχήματος ως εξής:
* Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α, τα υφιστάμενα ετήσια τέλη μειώνονται κατά 18 ευρώ, κλάσης Β, αυξάνονται κατά 50 ευρώ, κλάσης Γ, αυξάνονται κατά 100 ευρώ, κλάσης Δ, αυξάνονται κατά 150 ευρώ. Για τα υβριδικά και για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και για τα οχήματα υδρογόνου με κυβισμό μέχρι 1928 κ.ε. που ανήκουν στην κλάση Α, δεν οφείλονται τέλη κυκλοφορίας, ενώ για τα οχήματα αυτά με μεγαλύτερο κυβισμό, τα τέλη κυκλοφορίας περιορίζονται στο ήμισυ των προβλεπομένων.
* Για τα ελαφρά και βαρέα φορτηγά οχήματα δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης κλάσης Α τα τέλη μειώνονται κατά 30%, κλάσης Β αυξάνονται κατά 10%, κλάσης Γ αυξάνονται κατά 15%, κλάσης Δ αυξάνονται κατά 20%.
Για την προμήθεια του σήματος τελών κυκλοφορίας, από τα πιστοποιημένα σημεία συναλλαγής (τράπεζες κ.λ.π.) είναι απαραίτητη εφεξής η προσκόμιση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων του οχήματος.
Η αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας εφαρμόζεται για τα τέλη του έτους 2010 στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και για τα τέλη του έτους 2011 στα φορτηγά εν γένει οχήματα.
Η επιπλέον διαφορά των τελών κυκλοφορίας που προκύπτει από την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων και των καταβαλλομένων με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, αποτελεί, στο σύνολό της, έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού. Λεπτομέρειες για την εφαρμογή των προαναφερόμενων καθορίζονται με κοινή υπουργική απόφαση.
- Παρέχονται οικονομικά κίνητρα για την αποδεδειγμένη απόσυρση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή μεγάλης ηλικίας, τα οποία κλιμακώνονται, ανάλογα με τον κυβισμό τους ως εξής: 500 μέχρι 2.200 ευρώ για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, 500 μέχρι 2.000 ευρώ για τα ελαφρά φορτηγά (μέχρι 1,5 τ.) και 3.000 μέχρι 9.000 ευρώ για βαρέα φορτηγά. Παράλληλα προβλέπεται ότι, τα προαναφερόμενα ποσά (κίνητρα) προσαυξάνουν κατά 1.000, 1.500 και 4.000 ευρώ αντίστοιχα, στην περίπτωση αντικατάστασης με αγορά καινούργιου ή μη οχήματος. Παρέχεται εξουσιοδότηση στου υπουργούς Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών να καθορίζουν με αποφάσεις τους, την ειδικότερη διαδικασία, τις αρμόδιες υπηρεσίες, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τη διάρκεια ισχύος, τον τρόπο καταβολής των οικονομικών κινήτρων κ.λ.π.
- Αναθεωρείται από 1-9-2011, το σύστημα περιορισμού της εισόδου των οχημάτων στον υφιστάμενο δακτύλιο της Αθήνας, με βάση την κατηγορία του οχήματος και την κλάση στην οποία ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του. Για την επιβολή περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, εκδίδονται ειδικά έγχρωμα σήματα.
Αναλυτικά το κείμενο της τροπολογίας http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/08/27/att_1707267.pdf .
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ