¶νοιξε σήμερα στο Βερολίνο η IFA, η μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών ειδών στην Ευρώπη, που αναμένεται να τραβήξει όλα τα βλέμματα του κλάδου της τεχνολογίας σε αναζήτηση ενδείξεων για την κατάσταση της οικονομίας.
¶νοιξε σήμερα στο Βερολίνο η IFA, η μεγαλύτερη έκθεση ηλεκτρονικών ειδών στην Ευρώπη, που αναμένεται να τραβήξει όλα τα βλέμματα του κλάδου της τεχνολογίας σε αναζήτηση ενδείξεων για την κατάσταση της οικονομίας.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας GfK, οι δαπάνες για προϊόντα τεχνολογίας στη δυτική Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2009 ανήλθαν σε 41 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 9,2% από την ίδια περίοδο πέρυσι.
«Η Γερμανία έχει ειδική θέση στην Ευρώπη. Το πρώτο εξάμηνο, η πτώση στις δαπάνες ήταν 1,6% και για το έτος περιμένουμε ανάλογη μείωση», όπως δήλωσε ο Ράινερ Χέκερ, πρόεδρος του φορέα GFU, ενός εκ των διοργανωτών.
«Οι πωλήσεις στη Γερμανία καθοδηγούνται από τις οικιακές συσκευές, όπως τα πλυντήρια και οι κουζίνες», σύμφωνα με τον Ράινχαρντ Ζίνκαν, πρόεδρο του τομέα οικιακών συσκευών της γερμανικής ZVEI, ο οποίος εκτιμά ότι θα υπάρξει μείωση στις πωλήσεις οικιακών συσκευών στην Ευρώπη, προσθέτοντας ωστόσο ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουμε φτάσει τον «πάτο».
Στη Γερμανία πάντως, οι πωλήσεις οικιακών συσκευών αυξήθηκαν κατά 4% στο πρώτο εξάμηνο, ενώ για το έτος η αύξηση υπολογίζεται να ανέλθει σε 3%.
Η IFA πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1924 και πέρυσι προσέθεσε για πρώτη φορά στα εκθέματά της οικιακές συσκευές, από πλυντήρια ρούχων και πιάτων μέχρι ξυριστικές μηχανές και σεσουάρ.
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου, ενώ οι διοργανωτές κάνουν λόγο για 1.200 συμμετέχοντες από 60 χώρες. Ανάμεσα στις εταιρείες που συμμετέχουν βρίσκονται οι LG, Samsung, Sharp, Sony, Acer και Philips.
Κυρίαρχες τάσεις αναμένεται ότι θα είναι η μικρή κατανάλωση ενέργειας, η καλή ποιότητα εικόνας και σχεδιασμού, καθώς και η σύνδεση τηλεοράσεων με το ίντερνετ, σύμφωνα με την GfK.
«Το cocooning effect (το να μένει δηλαδή κανείς σπίτι του) συνεχίζει να ενισχύεται φέτος στην Ευρώπη και το IPTV (τηλεόραση μέσω ίντερνετ) θα συνεχίσει να κατευθύνει την αγορά τηλεοράσεων», εκτιμά η εταιρεία ερευνών.
Οι πωλήσεις τηλεοράσεων στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 20% στο πρώτο εξάμηνο, ωστόσο η GfK προειδοποίησε ότι η περίοδος των Χριστουγέννων θα είναι δύσκολη λόγω της αναμενόμενης αύξησης της ανεργίας.
Πηγή: Reuters