Σε παράταση των σπουδών τους οδηγούνται ολοένα περισσότεροι νέοι, καθώς το υψηλό μορφωτικό επίπεδο προσφέρει σημαντικά οφέλη και τους οχυρώνει απέναντι στην απειλή της απόλυσης την ώρα,αναφέρει στην ετήσια έκθεση του «Εκπαίδευση με μια ματιά» ο ΟΟΣΑ.
Σε παράταση των σπουδών τους οδηγούνται ολοένα περισσότεροι νέοι, καθώς το υψηλό μορφωτικό επίπεδο προσφέρει σημαντικά οφέλη και τους οχυρώνει απέναντι στην απειλή της απόλυσης, την ώρα που οι οικονομίες αναζητούν την έξοδο από την ύφεση, αναφέρει στην ετήσια έκθεση του «Εκπαίδευση με μια ματιά» ο ΟΟΣΑ.
Τα νέα αυτά δεδομένα καλούνται να λάβουν υπ’ όψιν τους οι κυβερνήσεις κατά την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στρατηγικών τους, επισημαίνει ο οργανισμός.
«Καθώς προχωρούμε στο δρόμο της ανάκαμψης από τη διεθνή οικονομική κρίση, η ζήτηση για πανεπιστημιακή εκπαίδευση θα είναι υψηλότερη από ποτέ», υπογραμμίζει ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ, ¶νχελ Γκουρία. «Στο βαθμό που τα πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι σε θέση να ανταποκριθούν, οι επενδύσεις σε ανθρώπινο κεφάλαιο θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη», σημειώνει.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι πανεπιστημιακές σπουδές αποζημιώνουν τον εργαζόμενο μελλοντικά, μέσω των υψηλότερων αποδοχών, της καλύτερης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και της μειωμένης ευαισθησίας σε περιόδους μαζικών απολύσεων. Στις περισσότερες χώρες, η μισθολογική ψαλίδα μεταξύ των εργαζομένων που έχουν πτυχία και εκείνων που δεν έχουν ανοίγει, υπογραμμίζει η έκθεση.
Σημαντικά οφέλη από την αύξηση του αριθμού των απόφοιτων σχολών αποκομίζουν επίσης και οι κυβερνήσεις –σε δημοσιονομικό επίπεδο–, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ.
Για το δημόσιο, η μέση συνολική απόδοση για την παροχή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε έναν άνδρα φοιτητή στις χώρες του ΟΟΣΑ αγγίζει, μετά τον συνυπολογισμό των άμεσων και έμμεσων εξόδων, τα 52.000 δολάρια – ποσό σχεδόν διπλάσιο από αυτό που επενδύεται από το κράτος. Για τις γυναίκες, η απόδοση είναι χαμηλότερη, αλλά σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία του ΟΟΣΑ επιβεβαιώνουν το ισχυρό κίνητρο που έχουν οι κυβερνήσεις για επέκταση της ανώτατης εκπαίδευσης με δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους.