Δριμύτατη επίθεση κατά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του στη ΔΕΘ.
Δριμύτατη επίθεση κατά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του στη ΔΕΘ. Μεταξύ άλλων, υποστήριξε πως ο κ. Γιώργος Παπανδρέου δεν διαθέτει σχέδιο εξόδου από την κρίση, δίνει αόριστες, γενικόλογες και ανεδαφικές υποσχέσεις και επιλέγει να πει συνειδητά ψέματα στους πολίτες, καθώς όπως επισημαίνει δεν είναι δυνατή η έξοδος από την κρίση χωρίς ούτε ένα δυσάρεστο μέτρο.
Ο κ. Γιάννης Παπαθανασίου σημειώνει ακόμη πως το συνολικό κόστος «των υποσχέσεων που έδωσε χθες και πάλι ο κ. Παπανδρέου» φτάνει τα 10,7 δισ. ευρώ ή το 4,3% του ΑΕΠ.
Στη συνέχεια αναφέρεται σε συγκεκριμένες εξαγγελίες του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, διατυπώνοντας έντονες επικρίσεις και θέτοντας σειρά ερωτημάτων στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης:
«Πρώτον: Η κατάργηση του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων και η φορολόγηση μόνο της μεγάλης ακίνητης περιουσίας θα μειώσει τα δημόσια έσοδα κατά 800 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο νόμος που ισχύει σήμερα εξαιρεί τα ακίνητα με αντικειμενική αξία έως 200.000 ευρώ από το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων. Δεν εξαιρείται ούτε η μεγάλη ακίνητη περιουσία ούτε η περιουσία της Εκκλησίας. Ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, ο οποίος ίσχυε μέχρι το 2007 απέδιδε επί ΠΑΣΟΚ 172 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ μόνο από τα ακίνητα των Νομικών Προσώπων το 2008 εισπράξαμε 300 εκατ. ευρώ.
Δεύτερον: Το έκτακτο επίδομα αλληλεγγύης και η αναμόρφωση του θεσμού του ΕΚΑΣ και η επέκταση του, σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, για να καλύψει 300.000 επιπλέον συνταξιούχους θα απαιτήσει πρόσθετους πόρους 800 εκατ. ευρώ. Από ποια πηγή θα αντλήσει αυτά τα χρήματα ο κ. Παπανδρέου;
Τρίτον: Σε συνθήκες χαμηλού πληθωρισμού, ούτως ή άλλως οι ΔΕΚΟ θα ακολουθήσουν συγκρατημένη τιμολογιακή πολιτική. Βεβαίως στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ το πάγωμα το τιμολογίων θα οδηγήσει σε αύξηση των επιχορηγήσεων από πλευράς του κράτους τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ, που θα κληθούν να πληρώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.
Τέταρτον: Η αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% ως ποσοστό του ΑΕΠ και στο 2% ως ποσοστό του ΑΕΠ για την έρευνα, όπως προβλέπει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, απαιτεί πρόσθετους πόρους 7,8 δισ. ευρώ.
Πέμπτον: Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε ότι θα ανοίξει το μέτωπο του ασφαλιστικού και αναφέρθηκε στη μείωση του χρόνου απονομής της σύνταξης. Αυτό είναι το πρόβλημα του ασφαλιστικού μας συστήματος; Ή μόνον αυτό βρίσκει ως ευχάριστο και κρύβει τις αλήθειες που δυσαρεστούν; Υπάρχει άγνοια; Σκοπιμότητα; Μέχρι πού φτάνει ο λαϊκισμός;
Έκτον: Η αύξηση του επιδόματος ανεργίας (το οποίο παραλάβαμε στο 49,5% του κατώτερου μισθού και το έχουμε πάει στο 63%) στο 70% απαιτεί επιπλέον δαπάνη 300 εκατ. ευρώ.
Έβδομον: Οι αυξήσεις των μισθών και συντάξεων στο Δημόσιο πάνω από το πληθωρισμό θα κοστίσουν πάνω από 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Παράλληλα, οι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι του Δημοσίου θα πάρουν πολύ μικρότερες αυξήσεις από αυτές που πήραν φέτος με τη χορήγηση του έκτακτου επιδόματος 300 και 500 ευρώ. Και για το 2010, η Κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα λάβει ειδική μέριμνα για τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους του Δημοσίου.
Όγδοον: Μίλησε για αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στο 4% του ΑΕΠ, δηλαδή 9,8 δισ. ευρώ. Το ΠΔΕ που υλοποιούμε έχει ήδη αυξηθεί από 8,8 δις ευρώ σε 9,3 δισ. ευρώ. Σ’ αυτά τα χρήματα πρέπει να προστεθούν και τα έργα μέσω συμβάσεων παραχωρήσεων των δρόμων ανάπτυξης ύψους 9 δις ευρώ καθώς και έργα μέσω ΣΔΙΤ.
Ένατον: Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε ότι θα καλύψει μέρος των χρημάτων που χρειάζεται μέσω των ανείσπρακτων οφειλών προς το Δημόσιο, τις οποίες οφειλές εκτιμά στα 31 δις ευρώ. Θα πρέπει να ξέρει ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των ανείσπρακτων οφειλών προς το Δημόσιο αφορά οφειλές πτωχευμένων εταιρειών που δεν είναι εισπράξιμες, καθώς επίσης και οφειλές εταιρειών του Δημοσίου. Η Κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει στη συνεργασία με ειδικευμένους συμβούλους, προκειμένου να υποβοηθηθεί το έργο των ΔΟΥ στον εκσυγχρονισμό του συστήματος και των διαδικασιών είσπραξης των βεβαιωμένων οφειλών.
Ο κ. Παπανδρέου επίσης, ενώ αναγνωρίζει ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, προχωρά εκ νέου σε αλλαγές χωρίς όμως να δίνει τις απαραίτητες διευκρινίσεις. Συγκεκριμένα:
Πρώτον: Ποια είναι η «μαγική» ενιαία φορολογική κλίμακα που όλα τα λύνει;
Δεύτερον: Να μας πει το ΠΑΣΟΚ, πού θέτει το όριο του μικρού και μεσαίου εισοδήματος; Στις 20.000; Στις 30.000; Στις 40.000; Στις 50.000 ευρώ; Πού; Φορολογικό μέτρο δεν νοείται με αοριστολογίες περί «μεγάλου» ή «μικρού» εισοδήματος. Πρέπει να δηλωθεί, τι είναι μεγάλο, τι είναι μεσαίο, τι είναι μικρό εισόδημα. Αυτό είναι το έντιμο.
Τρίτον: Προτείνει την φορολόγηση όλων των εισοδημάτων ανεξαρτήτως πηγής με ενιαία προοδευτική φορολογική κλίμακα. Αυτό παραμένει σκοπίμως ασαφές. Ποια θα είναι η ενιαία κλίμακα και ποιοι οι συντελεστές; Σύμφωνα με τα στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων του 2007, τα Φυσικά Πρόσωπα δήλωσαν εισοδήματα ύψους 86 δισ. ευρώ και πλήρωσαν φόρο 8,3 δισ. ευρώ, ενώ τα Νομικά πρόσωπα δήλωσαν φορολογητέα κέρδη ύψους 17 δισ. ευρώ και πλήρωσαν φόρο 4,4, δις ευρώ. Δηλαδή ο φορολογικός συντελεστής των Φυσικών Προσώπων ήταν 9,7% και των Νομικών Προσώπων 26,2%. Το ερώτημα συνεπώς προς το ΠΑΣΟΚ είναι: με τι πραγματικό ποσοστό θα φορολογούνται εφεξής τα φυσικά πρόσωπα και τα Νομικά Πρόσωπα; Περισσότερο, λιγότερο, τι; Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις πρέπει να ξέρουν.
Τέταρτον: «Τα διανεμόμενα μερίσματα θα φορολογηθούν όπως όλα τα άλλα εισοδήματα, αφού αφαιρεθεί ο φόρος που έχει παρακρατηθεί». Αν φορολογηθούν περαιτέρω τα μερίσματα, αυτό θα περιορίσει δραματικά τις επενδύσεις σε μετοχές ελληνικών επιχειρήσεων και θα είναι σε βάρος της ανάπτυξης και της απασχόλησης στην οικονομία. Δημιουργεί κίνητρα φοροαποφυγής και θα περιορίσει τα δημόσια έσοδα. Η Κυβέρνηση υλοποιεί μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά μία μονάδα κάθε χρόνο μέχρι το 2014. Τι θα κάνει το ΠΑΣΟΚ;
Πέμπτον: «Τα κέρδη που παραμένουν στην επιχείρηση φορολογούνται με χαμηλό φορολογικό συντελεστή». Αυτό ήδη γίνεται. Τα κέρδη που παραμένουν στην επιχείρηση φορολογούνται με 25%, ενώ αυτά που διανέμονται φορολογούνται με 10% επιπλέον.
Ο κ. Παπανδρέου καταθέτει προτάσεις οι οποίες, αν ποτέ υλοποιηθούν, θα προκαλέσουν αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους πολίτες και επιχειρήσεις που εκπληρώνουν κανονικά τις υποχρεώσεις τους. Συγκεκριμένα:
Πρώτον: «Παγώνουν οι δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την κρίση». Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να είναι έτοιμο να εξηγήσει στους πολίτες και τις επιχειρήσεις την επίπτωση στο κόστος του χρήματος και τη μείωση της ρευστότητας από μια τέτοια υποχρεωτική ρύθμιση. Περνάει λάθος μήνυμα στην αγορά από μια τέτοια γενικευμένη ρύθμιση. Δεύτερον: Η επαναφορά του φόρου γονικής παροχής και κληρονομιάς πλήττει κυρίως τα μικρά και μεσαία νοικοκυριά. Κι αυτό γιατί το ΠΑΣΟΚ με νόμο είχε απαλλάξει στην ουσία τη μεγάλη ακίνητη περιουσία που ανήκει σε εταιρείες από φόρο κληρονομιάς και γονικής παροχής.
Τρίτον: Υπόσχεται ότι θα δημιουργήσει Ταμείο Αναχρηματοδότησης της Οικονομίας, που θα αντλεί κεφάλαια για την χρηματοδότηση συγκεκριμένων κλάδων και θα διοχετεύει ρευστότητα κατευθείαν στην αγορά. Κάτι δηλαδή σαν τον παλαιό Οργανισμό Ανασυγκρότησης των Επιχειρήσεων. Αλήθεια, το ΠΑΣΟΚ δεν διδάχθηκε τίποτα από το αποτυχημένο παρελθόν του;
Τέταρτον: Επιμένει στην επιστροφή του κράτους σε Ο.Α., ΟΤΕ και Εμπορευματικό Σταθμό του Πειραιά. Θέση που κλονίζει την αξιοπιστία της χώρας μας στις διεθνείς αγορές, αποθαρρύνει τις διεθνείς επενδύσεις και φυσικά κρατικοποιεί εκ νέου την εθνική μας οικονομία. Η Κυβέρνηση έλυσε οριστικά το πρόβλημα της Ο.Α., η λειτουργία της οποίας επιβάρυνε με 1 εκατ. ευρώ την ημέρα τον φορολογούμενο. Το ΠΑΣΟΚ μιλά για την επαναγορά από το Δημόσιο μετοχών του ΟΤΕ. Πού θα βρει τα 670 εκατ. ευρώ που πρέπει να δώσει για την επαναγορά του 5% του ΟΤΕ που διατέθηκε πρόσφατα σε εξαιρετικά συμφέρουσα για το Δημόσιο τιμή;
Τέλος, ο κ. Παπανδρέου παρουσιάζει ως δικές του μια σειρά από κυβερνητικές πολιτικές. Είναι θετικό ότι συμφωνεί με αυτές. Συγκεκριμένα:
Πρώτον, συμφωνεί με την κυβέρνηση, η οποία προωθεί ένα νέο σύστημα είσπραξης των βεβαιωθέντων χρεών, σύμφωνα με το οποίο μπορούμε να εισπράξουμε 3,4 δισ. ευρώ το 2009 και το 2010.
Δεύτερον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση στην απευθείας παροχή εγγύησης σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την κρίση. Η κυβέρνηση ήδη έχει πάρει την έγκριση της Ε.Ε. και παρέχει εγγυήσεις ύψους 2 δισ. ευρώ.
Τρίτον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση στην αντιμετώπιση του προβλήματος των μεταχρονολογημένων επιταγών. Δηλώνει όμως ότι αυτό θα συμβεί μειώνοντας τα χρονικά όρια και τη διάθεση από τις τράπεζες. Με ποιο τρόπο συγκεκριμένα θα γίνει αυτό; Έχουν σκεφτεί τις επιπτώσεις στην αγορά; Η κυβέρνηση συζητά ήδη με τις τράπεζες την αντιμετώπιση του προβλήματος σε μία βάση που δεν θα υπονομεύει την ομαλή λειτουργία της αγοράς.
Τέταρτον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση ως προς το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Πέμπτον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση, που προωθεί την διοχέτευση ρευστότητας μέσω του ΤΕΜΠΜΕ. Κι αυτό, όταν αρχικά είχε μιλήσει για προεκλογικές παροχές.
Έκτον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση που προωθεί την πλήρη ηλεκτρονική υποστήριξη και διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος με αυτό των Ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλων υπηρεσιών.
Έβδομον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση που προωθεί Διπλογραφικό Σύστημα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου, ΟΤΑ και Νοσοκομεία. Κατά την αντιγραφή, ξέχασε να αναφερθεί στα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, η εφαρμογή των οποίων έχει ήδη δρομολογηθεί. Το διπλογραφικό σύστημα ήδη εφαρμόζεται σε 103 νοσοκομεία, ενώ 20 από τα 103 συνέταξαν την οικονομική τους κατάσταση σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ), ώστε να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στα οικονομικά τους. Για το 2009 θα συντάξουν οικονομικές καταστάσεις όλα τα νοσοκομεία, ενώ 70 από αυτά θα εφαρμόσουν ΔΠΧΠ. Η υποβολή οικονομικών καταστάσεων για τους ΟΤΑ και τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο.
Όγδοον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση που προωθεί την κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και την ενσωμάτωση των αναγκαίων διατάξεων στη φορολογική νομοθεσία. Επίσης, προαναγγέλλει αυτό που έχει ήδη δρομολογηθεί: την νέα νομοθεσία που ψήφισε η κυβέρνηση για να μπει τέλος στην πλασματική εμφάνιση χαμηλών κερδών από θυγατρικές πολυεθνικών εταιριών.
Ένατον, συμφωνεί με την Κυβέρνηση στην ανάγκη παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Ήδη η Κυβέρνησή μας θέσπισε ειδικό χωροταξικό για τις ΑΠΕ, κατέστησε τη χώρα ενεργειακό κόμβο και ήδη τριπλασιάσαμε την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ μεταξύ 2004 και 2009. Ο στόχος για παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στο 20% της συνολικής παραγωγής θα επιτευχθεί τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Μπορεί ο κ. Παπανδρέου να μας πει, γιατί οι Νομάρχες που έχουν εκλεγεί με την υποστήριξη του ΠΑΣΟΚ δεν δίνουν σύμφωνες γνώμες για την εγκατάσταση ΑΠΕ;
Δέκατον, αρέσκεται ο κ. Παπανδρέου να μιλά για πράσινη ανάπτυξη, αλλά είναι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας που την κάνει πράξη. Η ανακύκλωση από 5% το 2004 έχει ήδη ξεπεράσει το 25%. Στη βιομηχανία έχει θεσπιστεί η υποχρέωση να εφαρμόζουν τις βέλτιστες τεχνικές για την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ στη γεωργία έχει πολλαπλασιαστεί η παραγωγή προϊόντων βιολογικής και ήπιας καλλιέργειας».