Προσωρινή λύση στο πρόβλημα που αναμένεται να δημιουργηθεί με τις άγονες γραμμές - δεδομένου ότι ο δημόσιος διαγωνισμός για την ανάθεση της εκτέλεσης 24 τακτικών δρομολογίων βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα - προτείνει ο πρόεδρος του ΔΣ της Aegean.
Προσωρινή λύση στο πρόβλημα που αναμένεται να δημιουργηθεί με τις άγονες γραμμές - δεδομένου ότι ο δημόσιος διαγωνισμός για την ανάθεση της εκτέλεσης 24 τακτικών δρομολογίων βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα - προτείνει ο πρόεδρος του ΔΣ της Aegean Ailines, κ. Θόδωρος Βασιλάκης.
Σε επιστολή που έστειλε στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, στο διοικητή της ΥΠΑ και σε όλους τους αρμόδιους φορείς, ο κ. Βασιλάκης αναφέρει πως η Aegean θέτει στη διάθεση της Υ.Π.Α. το στόλο της για την εκτέλεση του κοινωνικού έργου των πτήσεων όλων των άγονων γραμμών, «με σκοπό παράλληλα με λοιπούς αερομεταφορείς που συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία να συμβάλει ουσιαστικά στο έργο αυτό».
Σημειώνεται ότι στις 26 Αυγούστου ανοίχθηκαν οι προσφορές των επτά εταιρειών που συμμετείχαν στο δημόσιο διαγωνισμό, ο οποίος, όμως, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, δεν ισχύει πια, λόγω των εκλογών, και θα επαναπροκηρυχθεί από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.
Η ανακοίνωση της Aegean
«Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. (η Εταιρεία) γνωστοποιεί ότι την 16/09/2009 έστειλε επιστολή προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών και τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών & Επικοινωνιών σχετικά με το διαγωνισμό για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε 24 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδος.
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της επιστολής, η Εταιρεία αναφέρει ότι στις 26 Αυγούστου 2009 κατετέθησαν και ανοίχθηκαν οι τεχνικές προσφορές των 7 αερομεταφορέων που συμμετέχουν στην ως άνω διαγωνιστική διαδικασία, μεταξύ δε αυτών και η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. με την κατάθεση καθ' όλα νόμιμης, παραδεκτής και τεχνικά άψογης προσφοράς για την ανάληψη 17 δρομολογίων.
Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. σημειώνει ότι εάν παρ'ελπίδα και για οιονδήποτε νόμιμο λόγο και παρά τις προσπάθειες της Υ.Π.Α. δεν καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, όπως λόγω βουλευτικών εκλογών βάσει δημοσιευμάτων των ημερών, και δεδομένου ότι εκ του νόμου η εταιρεία Ολυμπιακές Αερογραμμές δεν θα διαθέτουν από 1η Οκτωβρίου πλέον άδεια εκμετάλλευσης και πιστοποιητικό αερομεταφορέα, και άρα παύει από τότε η εξυπηρέτηση του δικτύου των άγονων γραμμών, προκειμένου δε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκτέλεση των πτήσεων στις άγονες γραμμές, η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. θέτει στη διάθεση της Υ.Π.Α. τον στόλο της για την εκτέλεση του κοινωνικού έργου των πτήσεων όλων των άγονων γραμμών, με σκοπό παράλληλα με λοιπούς αερομεταφορείς που συμμετέχουν στη διαγωνιστική διαδικασία να συμβάλει ουσιαστικά στο έργο αυτό.
Ακόμη και σε μία τέτοια περίπτωση, η Υπηρεσία θα πρέπει να διασφαλίσει την εφαρμογή των βασικών αρχών της Κοινοτικής νομοθεσίας για την προστασία του αεροπορικού έργου στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό και βάση διαδικασιών διαβουλεύσεων με την Υπηρεσία και με λοιπούς αερομεταφορείς, η Εταιρεία δύναται να αναλάβει όποιο μέρος του έργου των γραμμών, στις οποίες η Ελληνική Κυβέρνηση έχει επιβάλει υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, ήθελε κρίνει η Υπηρεσία, προτείνοντας συνάμμα συμβολικό αντιστάθμισμα, ήτοι το 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις Ολυμπιακές Αερογραμμές για την εκτέλεση αντίστοιχων γραμμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέγεθος του στόλου της Εταιρείας, η 10ετής επιχειρησιακή της εμπειρία και η κερδοφόρος οικονομική της κατάσταση, εγγυόνται την απρόσκοπτη εκτέλεση των πτήσεων σε γραμμές στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας.
Η Εταιρεία παραμένει διαθέσιμη οποτεδήποτε κριθεί απαραίτητο για συζήτηση και συνάντηση με την Υπηρεσία ή/και με άλλους αερομεταφορείς προκειμένου να βρεθεί η δέουσα υπό τις περιστάσεις λύση, σύμφωνα με το Κοινοτικό Δίκαιο. Τέλος, η Εταιρεία εκφράζει την άποψη και τη βεβαιότητα ότι η Υπηρεσία θα ενεργήσει κατά τρόπο, ώστε να εφαρμόσει τις διατάξεις του ΕΚ 1008/2008, προτάσσοντας το κοινωνικό συμφέρον, διασφαλίζοντας τη μείωση του κόστους για το δημόσιο και διαφυλάσσοντας τον υγιή ανταγωνισμό.»