Το νέο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης και Ανάπτυξης για την περίοδο 2009 – 2013 ανακοίνωσε η Εμπορική Τράπεζα.
Το νέο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης και Ανάπτυξής της για την περίοδο 2009 – 2013, το οποίο στοχεύει στην επιστροφή της τράπεζας στην κερδοφορία μέχρι το τέλος του 2011 και στη θεμελίωση της μελλοντικής της ανάπτυξης και επιτυχίας, ανακοίνωσε σήμερα η Εμπορική Τράπεζα.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, το νέο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης και Ανάπτυξης της Εμπορικής Τράπεζας έχει δύο βασικούς στόχους: Ο πρώτος στόχος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία έως το τέλος του 2011, όταν η τράπεζα θα αποκομίσει πλήρως τα οφέλη από την εφαρμογή των πρωτοβουλιών που έχει ανακοινώσει και ο δεύτερος στόχος είναι μέχρι το 2013, η τράπεζα, σε πλήρη εναρμόνιση με τα πρότυπα του Ομίλου της Crédit Agricole, να καταγράφει κερδοφόρο αναπτυξιακή πορεία και να είναι σε θέση να αξιοποιεί όλες τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Crédit Agricole, κύριος μέτοχος της Εμπορικής Τράπεζας, στηρίζει πλήρως το νέο Σχέδιο.
Η Εμπορική Τράπεζα, στο πλαίσιο του Σχεδίου, προγραμματίζει την ενίσχυση των κεφαλαίων της τύπου Tier 1 (πρώτης διαβάθμισης) ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση των δεικτών φερεγγυότητάς της και την επιτυχή υλοποίηση του Σχεδίου.
1. Μείωση κόστους κινδύνων
Η σημαντική μείωση του κόστους κινδύνων αποτελεί τον πρώτο στρατηγικό άξονα του νέου Σχεδίου (στόχο για το 2011 αποτελεί η μείωση των προβλέψεων επί των χορηγήσεων κάτω από το 1%).
• Εφαρμόζονται σύγχρονα και αυστηρά συστήματα διαχείρισης κινδύνων, με βάση τα πρότυπα της Crédit Agricole, ενώ παράλληλα η Εμπορική ολοκληρώνει την κεντροποίηση και υιοθέτηση νέων συστημάτων αξιολόγησης των πιστοδοτήσεων (scorecards), τόσο για τους πελάτες λιανικής τραπεζικής όσο και για τις επιχειρήσεις.
• Περαιτέρω, με τη στενότερη παρακολούθηση του χαρτοφυλακίου κινδύνων και την αυτοματοποίηση της διαδικασίας ανάκτησης απαιτήσεων σε καθυστέρηση, θα επιταχυνθεί η μείωση του κόστους κινδύνων.
2. Μείωση των εξόδων
Επιπλέον, η Εμπορική Τράπεζα στοχεύει στον εξορθολογισμό των εξόδων της, βάσει των μέτρων για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και τον περιορισμό του κόστους, που ανακοινώθηκαν ήδη από τον Ιούνιο του 2009.
• Προβλέπεται η καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού, εφαρμόζοντας σύγχρονα και αναθεωρημένα προγράμματα διοίκησης και εκπαίδευσης Ανθρώπινου Δυναμικού, με έμφαση στην ενίσχυση του δυναμικού πωλήσεων της Τράπεζας.
• Η αναδιάρθρωση της διαδικασίας εξόδων της Τράπεζας θα περιλαμβάνει επιπλέον την καλύτερη διαχείριση των γενικών και διοικητικών εξόδων, στο πλαίσιο της οποίας θα εφαρμοσθεί νέο κεντροποιημένο σύστημα προμηθειών.
• Επίσης, η Εμπορική Τράπεζα θα προχωρήσει στην καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της, μέσα από προγράμματα πώλησης και επαναμίσθωσης (sale & lease back), την επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων μίσθωσης καταστημάτων και τη μεταστέγαση των κεντρικών της γραφείων εκτός του κέντρου των Αθηνών. Ο εξορθολογισμός των εξόδων θα συμβάλλει στη βελτίωση του δείκτη Εξόδων προς Έσοδα κατά 37 μονάδες βάσης (με μείωση στο 70% το 2011, η οποία θα φτάσει το 50% έως το τέλος του 2013).
3. Ενίσχυση εμπορικής απόδοσης
Προκειμένου να βελτιώσει την εμπορική της απόδοση, η Εμπορική Τράπεζα έχει επαναπροσδιορίσει τις στρατηγικές της, τόσο στη Λιανική, όσο και στην Εταιρική & Επενδυτική Τραπεζική.
• Με στόχο την παροχή της καλύτερης ποιότητας εξυπηρέτησης σε Ιδιώτες, Μικρές Επιχειρήσεις και Επαγγελματίες, η Τράπεζα θα συνεχίσει τον εκσυγχρονισμό του Δικτύου Καταστημάτων της – με βάση το νέο μοντέλο Καταστήματος Λιανικής Τραπεζικής – και την αναδιάρθρωσή του, ανάλογα με τις ανάγκες και τη δυναμική των τοπικών αγορών στις οποίες διαθέτει παρουσία.
• Προβλέπεται αναθεώρηση της υφιστάμενης πελατειακής βάσης, καθορισμός των αναγκών και της δυναμικής των πελατών και ανάλογη προσαρμογή των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει η Τράπεζα, καθώς και αύξηση του αριθμού των προϊόντων ανά πελάτη.
• Η εκπαίδευση, η εξειδίκευση και η επαγγελματική κατάρτιση της ομάδας πωλήσεων της Τράπεζας αποτελεί κύριο συστατικό για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των πωλήσεων. Παράλληλα, θα καθιερωθεί σύστημα ατομικών αξιολογήσεων και στοχοθετήσεων, για όλες τις βαθμίδες της ιεραρχίας.
• Ο κλάδος των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, ένας από τους σημαντικότερους για την Εμπορική Τράπεζα με περίπου 2.500 πελάτες, εντάσσεται στη Γενική Διεύθυνση Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής. Παράλληλα θα υπάρξει πλήρης αξιοποίηση των συνεργειών με την Calyon, το «βραχίονα» Εταιρικής & Επενδυτικής Τραπεζικής της Crédit Agricole, ώστε να προσφέρεται εξειδικευμένη γνώση ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας των επιχειρήσεων και συνεπώς καλύτερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα προωθούνται και οι σταυροειδείς πωλήσεις (cross-selling).
Παράλληλα, σύμφωνα και με το μοντέλο που εφαρμόζει ο Όμιλος της Crédit Agricole διεθνώς, οι προϊοντικές μονάδες της Εμπορικής Τράπεζας (καταναλωτικά δάνεια, leasing, διαχείριση διαθεσίμων και ασφάλειες) θα ενταχθούν στις αντίστοιχες επιχειρηματικές μονάδες του Ομίλου της Crédit Agricole. Με την κίνηση αυτή θα ενισχυθούν οι εμπορικές συνέργειες μεταξύ της Εμπορικής Τράπεζας, η οποία θα διαθέτει τα προϊόντα στους πελάτες, και των θυγατρικών που θα λειτουργούν ως «μονάδες παραγωγής» των προϊόντων.
Η Εμπορική Τράπεζα θα επιδιώξει ενεργά τη σταθεροποίηση της πορείας των θυγατρικών της στα Βαλκάνια και την Κύπρο, περιοχές που επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την πρόσφατη επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η ανάπτυξη των θυγατρικών της Εμπορικής στο εξωτερικό θα συναρτηθεί με την πορεία ανάκαμψης της κάθε χώρας. Οι δραστηριότητες αυτές αναμένεται να αντιπροσωπεύουν ποσοστό της τάξεως του 5% στα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου της Εμπορικής Τράπεζας.
Σχολιάζοντας το νέο Σχέδιο Αναδιάρθρωσης και Ανάπτυξης, ο κ. Alain Strub, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Εμπορικής Τράπεζας, δήλωσε τα εξής:
«Η Εμπορική Τράπεζα διαθέτει ισχυρή κληρονομιά και σταθερή θέση στην ελληνική αγορά, στοιχεία τα οποία σε συνδυασμό με τις στρατηγικές που θα εφαρμόσουμε, την εμπειρία της Τράπεζας καθώς και την οικονομική ισχύ του βασικού μας μετόχου, της Crédit Agricole, θα αποτελέσουν τις βάσεις για τη μελλοντική επιτυχία του Σχεδίου. Πιστεύουμε στην Εμπορική Τράπεζα και είμαστε αποφασισμένοι να την οδηγήσουμε σε μία νέα εποχή. Ήδη η Τράπεζα έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης έπειτα από τις ιδιαίτερα δύσκολες και ασταθείς συνθήκες που επικράτησαν από το τέταρτο τρίμηνο του 2008, χάρη σε μία σειρά από μέτρα που ήδη εφαρμόζουμε».