Υπέρ της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης να θέσει τις εκπομπές CO2 ως επιπλέον περιβαλλοντικό κριτήριο στη φορολογία χρήσης των αυτοκινήτων, αντί του κριτηρίου του κυβισμού του κινητήρα, τάσσεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Υπέρ της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης να θέσει τις εκπομπές CO2 ως επιπλέον περιβαλλοντικό κριτήριο στη φορολογία χρήσης των αυτοκινήτων, αντί του κριτηρίου του κυβισμού του κινητήρα, τάσσεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
«Αυτή η πρωτοβουλία, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη κατάταξη των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων βάσει της καταλυτικής τεχνολογίας που εκ κατασκευής διαθέτουν (''Euro''), συμβαδίζει με τα παραδείγματα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών», σημειώνει ο ΣΕΑΑ.
Επισημαίνει ακόμηη πως «η έλλειψη στοιχείων εκπομπών CO2 για τα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει αιτία καθυστέρησης, αφού αντίστοιχα θα διατηρούνται οι στρεβλώσεις στη φορολογία, ενώ επίσης συνεχώς θα αναβάλλεται και η έναρξη συσσώρευσης στοιχείων. Το κριτήριο του κυβισμού, μαζί με την καταλυτική τεχνολογία, μπορεί να συνεχίζει να αξιοποιείται για τα παλαιότερα αυτοκίνητα».
Χαρακτηρίζει δε εξαιρετικά ωφέλιμη περιβαλλοντικά την ανακοινωθείσα χρήση από τις κρατικές υπηρεσίες «καθαρών» νέων αυτοκινήτων.
«Πρέπει να τονιστεί ότι εκτός των υβριδικών οχημάτων, παραπλήσιες επιδόσεις σε χαμηλές εκπομπές CO2 προσφέρουν επίσης σημαντικός αριθμός πετρελαιοκινητήρων και ειδικά μελετημένων βενζινοκινητήρων (άμεσου ψεκασμού κα.)», προσθέτει.
Μοναδικό κριτήριο, σημειώνει, για την υπαγωγή μέρους των εκάστοτε διαθεσίμων καινούργιων αυτοκινήτων σε «καθαρά» πρέπει να είναι οι εκπομπές CO2 και όχι η τεχνολογία που αξιοποιείται για να επιτευχθεί η μείωση αυτών, ενώ η ωφέλεια φορολογίας στα καθαρότερα αυτοκίνητα πρέπει να είναι αναλογική.