Οικονομία & Αγορές
Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2009 14:50

Τι αλλάζει στο διαγωνισμό για τις 24 άγονες γραμμές

Με αλλαγές από την προηγούμενη προκήρυξη, που αφορούν στο χρόνο παραχώρησης, αλλά και με διαφορετικό χρονοδιάγραμμα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, προχωρεί στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τις 24 άγονες γραμμές.

Με αλλαγές από την προηγούμενη προκήρυξη, που αφορούν στο χρόνο παραχώρησης, αλλά και με διαφορετικό χρονοδιάγραμμα, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, προχωρεί στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τις 24 άγονες γραμμές.

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί την 61η ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και εκτιμάται ότι ο ανάδοχος ή οι ανάδοχοι θα ανακηρυχθούν αρχές του Μαρτίου του 2010, ενώ η αποκλειστική εκμετάλλευση των 24 γραμμών θα διαρκέσει δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι 31 Μαρτίου 2012.

Αναλυτικότερα, η νέα διαγωνιστική διαδικασία για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας σε 24 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας απευθύνεται σε όλους τους κοινοτικούς αερομεταφορείς που επιθυμούν να υποβάλουν προσφορά.

Μειοδοτικός

Ο διαγωνισμός είναι μειοδοτικός και βασικό κριτήριο επιλογής αποτελεί η οικονομική προσφορά του ενδιαφερόμενου αερομεταφορέα.

Επισημαίνεται ότι τόσο η προκήρυξη όσο και οι όροι διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας στηρίζονται στις διατάξεις του Κοινοτικού Κανονισμού 1008/2008.

Κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας πραγματοποιείται έλεγχος επί των δικαιολογητικών συμμετοχής των διαγωνιζόμενων αερομεταφορέων και τεχνική αξιολόγηση των προσφορών τους βάσει προβλεπόμενων κριτηρίων που αφορούν στην πλοϊμότητα και στην καταλληλότητα των αεροσκαφών που θα χρησιμοποιηθούν, στη φερεγγυότητα και στην εταιρική δομή των εταιρειών, καθώς και στους όρους τεχνικής εκμετάλλευσης και του προτεινόμενου προγράμματος πτήσεων για την εξυπηρέτηση της «άγονης γραμμής».

Διετής εκμετάλλευση

Διευκρινίζεται ότι η αποκλειστική εκμετάλλευση των 24 αεροπορικών γραμμών δημόσιας υπηρεσίας ορίζεται στα δύο έτη περίπου σε αντίθεση με τον προηγούμενο διαγωνισμό που προέβλεπε 4ετή εκμετάλλευση, διότι:

* Στόχος είναι η συνολική επαναξιολόγηση της πολιτικής παροχής αεροπορικών υπηρεσιών δημόσιας υπηρεσίας και η θέσπιση ειδικών κριτηρίων, όπως νέων τεχνολογιών, περιβαλλοντικών παραμέτρων κ.ά.

* Κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των δύο ετών που θα μεσολαβήσει έως τη νέα διαγωνιστική διαδικασία θα έχουν εκδοθεί κοινοτικοί κανονισμοί κριτηρίων που θα βοηθούν το έργο της αξιολόγησης.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο των άγονων γραμμών έχουν αναλάβει προσωρινά οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, που με τη σειρά τους έχουν αναθέσει τα δρομολόγια στην Olympic Air.

Ομως στο τέλος του έτους οι Ολυμπιακές Αερογραμμές παύουν να υφίστανται ως εταιρεία. Ετσι, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως και τον προσεχή Μάρτιο, που εκτιμάται ότι θα αναλάβει έργο ο ανάδοχος, θα γίνει νέος γύρος διαβουλεύσεων.

Τέλος, οι γραμμές που προκηρύχθηκαν είναι από Αθήνα για Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Ικαρία, Λέρο, Μήλο, Σκύρο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο και από Θεσσαλονίκη για Σάμο, Χίο, Κέρκυρα, Σκύρο, Καλαμάτα.

Οι άγονες γραμμές περιλαμβάνουν επίσης τα δρομολόγια Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Ρόδος - Καστελόριζο, Ρόδος - Κως - Λέρος - Αστυπάλαια, Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθο, Αλεξανδρούπολη -Σητεία και Ακτιο - Σητεία.