Σύμφωνα με νεότερη έκδοση της Κλαδικής Μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, πτωτική εμφανίζεται η αγορά της αθλητικής φόρμας σε αντίθεση με την αγορά των αθλητικών υποδημάτων, η οποία συνεχίζει την ανοδική της πορεία, σύμφωνα με τη νεότερη έκδοση της κλαδικής μελέτης.
Σύμφωνα με νεότερη έκδοση της Κλαδικής Μελέτης η οποία κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, πτωτική εμφανίζεται η αγορά της αθλητικής φόρμας σε αντίθεση με την αγορά των αθλητικών υποδημάτων, η οποία συνεχίζει την ανοδική της πορεία, σύμφωνα με τη νεότερη έκδοση της κλαδικής μελέτης:
Το διαθέσιμο εισόδημα, η τιμή των προϊόντων, η διαφήμιση, οι τάσεις της μόδας, καθώς επίσης το μέγεθος και η ηλικιακή διάρθρωση του πληθυσμού, είναι ορισμένοι από τους παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στη ζήτηση για αθλητικές φόρμες και υποδήματα. Η λιανική εμπορία των αθλητικών ειδών στη χώρα μας, πραγματοποιείται μέσω μεμονωμένων καταστημάτων, καθώς και μέσω αλυσίδων καταστημάτων αθλητικών ειδών. Τα τελευταία χρόνια, αθλητικά υποδήματα «μόδας» διατίθενται και από καταστήματα κλασικών υποδημάτων, ενώ γενικώς αθλητικά είδη ένδυσης και υπόδησης πωλούνται και μέσω μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων, εκπτωτικών καταστημάτων, ακόμη super-market και cash & carry. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα «εναλλακτικά» κανάλια διάθεσης (λαϊκές αγορές, κινέζικα καταστήματα κλπ.), τα οποία προωθούν σημαντικές ποσότητες «ανώνυμων» προϊόντων, χαμηλής ποιότητας και σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
Ο κλάδος των αθλητικών ενδυμάτων στην Ελλάδα περιλαμβάνει τόσο παραγωγικές όσο και εισαγωγικές επιχειρήσεις, σε αρκετές δε περιπτώσεις οι δύο δραστηριότητες υπάρχουν εκ παραλλήλου. Σχετικά με τον τομέα των αθλητικών υποδημάτων, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο προϊόν είναι αποκλειστικά εισαγωγικές, καθώς από το 1998 και μετά δεν υφίσταται εγχώρια παραγωγή αθλητικών υποδημάτων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης, το μέγεθος της φαινομενικής κατανάλωσης σε σετ αθλητικών φορμών εμφανίζει πτώση από το 1999 και μετά, παρουσιάζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του -8,5% την περίοδο 2000-2008, τάση η οποία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στη στροφή του καταναλωτικού κοινού προς τα αθλητικά είδη ένδυσης με ξεχωριστά πάνω-κάτω μέρη και λιγότερο για σετ αθλητικών φορμών. Αντίθετα, όσον αφορά τα αθλητικά υποδήματα, διαχρονική αύξηση εμφανίζει το συνολικό μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς κατά την περίοδο 2000-2008, με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,5% περίπου. Η αύξηση της συγκεκριμένης αγοράς, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην άνοδο της ζήτησης για αθλητικά υποδήματα «μόδας», το μερίδιο των οποίων εκτιμάται στο 64% της αγοράς για το 2008,
έναντι μεριδίου 36% των αθλητικών υποδημάτων με τεχνολογία, τα οποία προορίζονται για συγκεκριμένα αθλήματα. Όσον αφορά τη διάρθρωση της αγοράς αθλητικών υποδημάτων τεχνολογίας για το 2008, ελαφρά αύξηση στο μερίδιό τους εμφανίζουν τα υποδήματα τρεξίματος (running), ποδοσφαίρου και fitness/aerobic.
Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 11 εταιρειών για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα δημοσιευμένα στοιχεία τόσο για το 2007 όσο και για το 2006. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό από δείγμα 18 εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, το σύνολο του ενεργητικού διαμορφώθηκε σε €444,1 εκατ. το 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 6,8% σε σχέση με το 2006. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, ανήλθαν σε €213,5 εκατ. το 2007, έναντι €75,8 εκατ. των μεσομακροπρόθεσμων υποχρεώσεων και προβλέψεων. Οι συνολικές πωλήσεις των 18 εταιρειών του δείγματος δεν μεταβλήθηκαν σημαντικά το 2007 (€298,6 εκατ.) σε σχέση με το 2006, ενώ μείωση κατά 25,8% εμφανίζουν τα κέρδη τους λόγω κυρίως της μείωσης του μικτού κέρδους αλλά και του λειτουργικού αποτελέσματος.