Η πρωτοβουλία της Ρωσίας για κατασκευή υπερσύγχρονων τρένων σηματοδοτεί τη γενικότερη τάση που επικρατεί ανά την υφήλιο, από την Κίνα έως τις ΗΠΑ, όπου οι κυβερνήσεις χρηματοδοτούν έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας.
Μετά από δέκα χρόνια προετοιμασίας, στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ρωσίας θα εκτελούν δρομολόγια από το Δεκέμβριο οκτώ αεροδυναμικά τρένα, τα οποία θα καλύπτουν την απόσταση Αγία Πετρούπολη Μόσχα σε τέσσερις μόλις ώρες, αναφέρει η The Wall Street Journal.
Η πρωτοβουλία αυτή της Ρωσίας για κατασκευή υπερσύγχρονων τρένων σηματοδοτεί τη γενικότερη τάση που επικρατεί ανά την υφήλιο, από την Κίνα έως τις ΗΠΑ, όπου οι κυβερνήσεις χρηματοδοτούν έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας με στόχο την αναβάθμιση των «πράσινων» μέσων μαζική μεταφοράς.
Οι δημόσιες αυτές δαπάνες έχουν προσφέρει τη σανίδα σωτηρίας σε μεγάλους κολοσσούς, όπως η Siemens AG, η Hitachi Ltd. και η Bombardier Inc., οι οποίες κατόρθωσαν να επιβιώσουν της διεθνούς ύφεσης.
Οι συνολικές παγκόσμιες δαπάνες για κατασκευή τρένων, σιδηροδρομικές γραμμές και εξοπλισμό ανέρχονται στα 122 δισ. ευρώ το τρέχον έτος, σύμφωνα με την Unife, η οποία προβλέπει αύξηση στα 150 δισ. ευρώ έως το 2016 χάρη στα πακέτα κινήτρων και τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα των μαζικών μετακινήσεων.
Οι δαπάνες στο σιδηροδρομικό δίκτυο «συνεπάγονται βραχυπρόθεσμα οφέλη για την ανεργία και μακροπρόθεσμα οφέλη για την οικονομική ανάπτυξη», υπογραμμίζει ο Μάικλ Κλόσεκερ, γενικός διευθυντής της Unife.
Επιπλέον, η επέκταση των σιδηροδρόμων συνοδεύεται από επέκταση των υφιστάμενων πόλεων, οικοδόμηση νέων και δημιουργία θέσεων εργασίας λόγω της διευκόλυνσης των μετακινήσεων μεταξύ των πόλεων.
Πηγή: WSJ