«H κατάργηση των μέτρων ανανέωσης του στόλου και η διακοπή της παροχής των οικονομικών κινήτρων θα οδηγήσει σε άμεση συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου τουλάχιστον κατά 30% και των δημοσιονομικών εσόδων κατά 35-40%, λόγω και της μετακίνησης των αγοραστών σε φτηνότερα αυτοκίνητα», τονίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
«H κατάργηση των μέτρων ανανέωσης του στόλου και η διακοπή της παροχής των οικονομικών κινήτρων θα οδηγήσει σε άμεση συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου τουλάχιστον κατά 30% και των δημοσιονομικών εσόδων κατά 35-40%, λόγω και της μετακίνησης των αγοραστών σε φτηνότερα αυτοκίνητα».
Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγεών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).
Υπογραμμίζει επίσης ότι «το 2010, μετά την κατάργηση των μέτρων απόσυρσης, είναι σχεδόν βέβαιη η υστέρηση εσόδων από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ νέων αυτοκινήτων τουλάχιστον κατά 400 εκατομμύρια ευρώ».
Σε ό,τι αφορά την περιβαλλοντική αναγκαιότητα μέτρων ανανέωσης του στόλου («απόσυρσης»), ο ΣΕΑΑ επισημαίνει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής:
«• Η Ελλάδα είχε και συνεχίζει να έχει έναν από τους πλέον γερασμένους στόλους οχημάτων στην ΕΕ, με μέση ηλικία πάνω από 12 έτη, έχοντας στην κυκλοφορία 1.300.000 αυτοκίνητα ηλικίας πλέον των 15 ετών επί συνόλου 5.300.000. Στα φορτηγά η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη, με τη μέση ηλικία να υπερβαίνει τα 17 έτη.
• Εξαιτίας του σχεδόν μηδενικού ρυθμού εξόδου από την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων (και όχι των πωλήσεων νέων), ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας, αντίθετα από ότι συμβαίνει στην ΕΕ, μεγεθύνεται σημαντικά συνεχώς, κατά περίπου 250-300.000 οχήματα ετησίως (+ 5 ως 6%)».
Σημειώνει δε πως «το μέτρο της απόσυρσης είναι το μόνο που μπορεί να εξασφαλίσει τη μη αύξηση και ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, αφού για κάθε νέο αυτοκίνητο που επιδοτείται απαιτείται η απόσυρση ενός παλιού».
«Η αφαίρεση του μέτρου θα προκαλέσει τη περεταίρω γήρανση και ανεξέλεγκτη αύξηση, αφού θα προστίθενται οχήματα, δίχως να απομακρύνονται άλλα», αναφέρει.
Υποστηρίζει επίσης πως «η απόσυρση των παλαιών ρυπογόνων οχημάτων και η ανανέωση του στόλου θα είχε μετρήσιμο περιβαλλοντικό όφελος, αφού θα επέφερε ως το 2012 μειώσεις των εκπεμπόμενων ρύπων κατά 25-30%».
Σε ό,τι αφορά το κόστος της απόσυρσης, ο ΣΕΑΑ σημειώνει πως «όπως προκύπτει από τη σχετική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, το όλο σύστημα της απόσυρσης θα είχε θετικό οικονομικό ισοζύγιο, δηλαδή θα απέφερε δημοσιονομικά έσοδα της τάξης των 800 εκατομμυρίων ευρώ στο διάστημα 2009-2012».
Τονίζει δε ότι «λαμβάνοντας υπόψη ότι η κυβέρνηση προεκλογικά είχε ρητά διαβεβαιώσει ότι θα συνεχίσει την απόσυρση, όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις αυτοκινήτου εφοδιάστηκαν με αποθέματα, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες της απόσυρσης».
Για το λόγο αυτό ο ΣΕΑΑ ζητά την παροχή περιόδου παράτασης, πχ. ως τα τέλη του έτους. Στην αντίθετη περίπτωση, υπογραμμίζει, η ζημία σε εκατοντάδες εμπορικές επιχειρήσεις πανελλαδικά θα είναι τεράστια και άδικη.
Ζητά, τέλος, «την άμεση συνεργασία, με βάση και την επιθυμία της κυβέρνησης για διαβούλευση, ώστε να αξιολογηθούν προτάσεις που: α) θα αυξήσουν, αντί να μειώσουν τα δημοσιονομικά έσοδα, β) θα μειώσουν δραστικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις οδικές μεταφορές και γ) θα στηρίξουν άμεσα και ζωτικά την αγορά του αυτοκινήτου και την απασχόληση σε αυτήν».