«Οι επισκέπτες του Σαλονιού Αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη 2009 είχαν την αίσθηση πως το μέλλον θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάθε κατασκευαστής στην ουσία παρουσίασε από ένα δυνητικό σχέδιο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό έχει γίνει το θέμα της συζήτησης», τονίζει σε έκθεσή της η οργάνωση «Μεταφορές και Περιβάλλον».
«Οι επισκέπτες του Σαλονιού Αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη 2009 είχαν την αίσθηση πως το μέλλον θα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάθε κατασκευαστής στην ουσία παρουσίασε από ένα δυνητικό σχέδιο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και αυτό έχει γίνει το θέμα της συζήτησης», τονίζει σε έκθεσή της η οργάνωση «Μεταφορές και Περιβάλλον».
Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. «Θα πρέπει να περιμένουμε πολλές δεκαετίες» ώστε να ελπίσουμε ότι τα μοντέλα αυτά θα αντικαταστήσουν τα βενζινοκίνητα, επισημαίνει σε συνέντευξή του στις Βρυξέλλες ο αντιπρόσωπος της ΜΚΟ Ντάντλεϊ Κέρτις.
«Η ανάπτυξή τους θα είναι περιορισμένη έως το 2030. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα αποτελούν το 25% των πωλήσεων νέων οχημάτων περί το 2050», σημειώνεται στην έκθεση.
Όπως υπογραμμίζεταιθα πρέπει να υπερκερασθούν γιΆ αυτό αρκετά εμπόδια. Το κύριο θα είναι «να αποφευχθεί ένα ηλεκτρικό σοκ», δηλ. μία μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. «Μία τέτοιου είδους ζήτηση θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη χρήση άνθρακα και πυρηνικής ενέργειας», επισημαίνεται στην έκθεση.
Σύμφωνα με έκθεση που παρουσίασε το 2009 η ένωση ηλεκτροπαραγωγών εταιρειών στην ΕΕ Eurelectric, «μία πλήρης αντικατάσταση των βενζινοκίνητων από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είχε ως συνέπεια μία αύξηση κατά 15% της ενέργειας στην ΕΕ».
«Ένα άλλο από τα εμπόδια είναι το κόστος και η ενεργειακή επάρκεια της μπαταρίας», τονίζει η οργάνωση. Τα υβριδικά αυτοκίνητα ήδη κοστίζουν από 3.000 έως 5.000 ευρώ ακριβότερα από τα παραδοσιακά και οι μπαταρίες τους υπολογίζονται κατά 75% σε αυτήν την υψηλότερη τιμή.
«Θα είναι δυνατό να μειώσουμε τα κόστη, αλλά όχι μεσοπρόθεσμα και όχι επαρκώς, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να γίνουν πραγματικά ανταγωνιστικά προς τα παραδοσιακά αυτοκίνητα πριν από μία εικοσαετία», εκτιμά η «Μεταφορές και Περιβάλλον».
Πηγές: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο